reklama

"Štědrý den v síti T-Mobile byl jasnou ilustrací skutečnosti, že zákazníci stále častěji využívají ke komunikaci datové služby na úkor tradičních hovorů a SMS, a to i ve svátečních dnech," uvedla mluvčí firmy Martiny Kemrová.

Počet hovorů se pohyboval na úrovni běžné neděle, a dosáhl 16,1 milionu. Pokles byl zhruba pětiprocentní. SMS centrum T-Mobile zpracovalo 24,9 milionu blahopřejných zpráv, o deset procent méně, MMS centrum přijalo 558.000 zpráv, nepatrně méně než před rokem.

Rovněž statistiky ze sítě O2 ukazují, že zatímco počet odeslaných SMS, MMS a spojených hovorů klesl, roste počet lidí, kteří přání posílají přes internet. Objem dat, které zákazníci spotřebují, stoupal díky dostupnosti sítě, většímu rozšíření chytrých telefonů s podporou této technologie.

V neděli 24. prosince spojila mobilní síť O2 13,5 milionu hovorů a přenesla téměř 20 milionů SMS a 528.000 MMS. U hovorů činil pokles téměř osm procent, u SMS zpráv 14,5 procenta a MMS o tři procenta. Rekord opět padl v objemu přenesených dat v síti 4G LTE, kterých zákazníci spotřebovali o 200 procent více než o loňském Štědrém dnu. Nejvíce přání si lidé posílali ještě před svátečním obědem, nejvytíženější hodina byla mezi 10:00 a 11:00 dopoledne, kdy síť O2 spojila 1,5 milionu hovorů a zpracovala téměř dva miliony odeslaných SMS.

U Vodafone během letošního Štědrého dne vzrostlo využití datových služeb o 30 procent, především díky kapacitě LTE sítě. "Uživatelé volali méně než předchozí dva roky, mimo jiné proto, že Štědrý den připadl na neděli, a lidé tedy měli více času na přípravy, návštěvy a přání v průběhu celého víkendu. Zaměřují se také stále více na možnosti elektronické formy komunikace, hovory a videohovory a komunikaci pomocí sociálních sítí," sdělila firma.