reklama

Firma z Ohníče na Teplicku je druhým největším výrobcem nátěrových hmot v Česku a už půl roku generálním partnerem fotbalové ligy. Vstup do ligy si vedení podniku s ročním obratem 450 milionů korun chválí.

Společnost, která zaměstnává zhruba 136 lidí, vyrábí širokou škálu barev pro kutily na stěny, dřevo i kov. Vše je vodou ředitelné, provoz tak nepředstavuje riziko pro lidi ani pro životní prostředí. Ročně z někdejší hornické obce odvezou kamiony zhruba 25.000 tun nátěrových hmot.

Prodej barev každoročně klesá. "Barvy jsou kvalitnější a vydrží tak déle, navíc přichází na trh nové materiály a na stěnách je kov, sklo i beton a třetím důvodem poklesu je to, že Češi čím dál častěji nechávají práci na profesionálech a nemalují tak často jako dřív," vysvětlil ČTK jednatel společnosti Jiří Sokol. "Pokud se nám podaří letos obhájit loňské hospodářské výsledky, bude to úspěch," dodal.

Sledovat musí firma nejen novinky ohledně výroby, ale i trendy. Zatímco před několika lety hýřily stěny bytů barvami, dnes převládá bílá a některá z pestrých barev je třeba jen na části ploch. Vybírat mohou zákazníci ze zhruba 10.000 odstínů, třeba jen žlutých je v katalogu 100.

V sortimentu jsou i dekorační barvy, které umí vytvořit plastickou strukturu nebo povrch podobný mramoru. Zcela nezmizely ani kdysi oblíbené válečky. "Vrací se znovu do módy, ale jejich podíl je výrazně nižší než v minulosti, protože těch možností, jak udělat hezkou stěnu, je výrazně víc," uvedl Sokol.