Praha - Ke zpoždění zásilek z e-shopů docházelo před loňskými Vánocemi méně často ve srovnání s rokem 2016. Obrat obchodníků přitom loni výrazně vzrostl. Stále více zákazníků využívá možnosti vyzvednut si zboží v prodejně.
Podle údajů internetové přepravní služby Zaslat.cz se dařilo větším přepravcům v první polovině prosince držet vysokou doručitelnost balíků do druhého dne od vyzvednutí, a to kolem 92 procent.
"Nejčastěji se stížnosti na dopravce týkaly zpoždění zásilek. Téměř běžně měly zásilky zpoždění týden, výjimkou však nebyl až třítýdenní skluz. Oproti předloňsku se stížnosti týkaly mnohem častěji především velkých hráčů na trhu, i když problémy jsme zaznamenali u všech dopravců," uvedl ředitel zákaznického centra srovnávače cen Heureka.cz Jan Kriegel.
"Necelou polovinu zásilek si zákazníci vyzvedli na prodejnách a ostatní si nechávali doručit domů nebo do práce. Zpoždění zásilek bylo v řádu dnů u všech přepravců, které využíváme," dodala mluvčí Kasa.cz Andrea Čižmářová. Zákazníci, kterým byly zásilky doručeny až po Vánocích, mají podle ní možnost je do 14 dnů od doručení vrátit bez udání důvodu.
Datart eviduje méně zpožděných zásilek než v předchozích letech. "Se zákazníky, kterým se nedostal ideální servis a šlo opravdu o výjimky, jsme to řešili individuální nápravou, včetně velké omluvy," uvedla mluvčí Datartu Iva Pavlousková. "Ke zpoždění zásilek docházelo jen občas, a to v menší míře než předloni, protože se nám podařilo naše zákazníky odklonit do naší pobočkové sítě a AlzaBoxů," uvedl ředitel logistiky Alza.cz Jan Klička.
Loni stouply tržby e-shopů o 18 procent na 115 miliard Kč, velký podíl na tom měly právě vánoční prodeje. Podíl českých internetových obchodů na maloobchodních tržbách poprvé překročil deset procent.
Související
19. srpna 2024 5:53
16. ledna 2023 18:33
4. ledna 2023 16:52
27. června 2022 14:04
18. června 2022 8:04