reklama
Máte rádi čokoládu? Experti pro vás mají zásadní zprávu! - anotační obrázek
Máte rádi čokoládu? Experti pro vás mají zásadní zprávu!

Stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Celé je to kampaň, Česká televize lže, Peroutku fascinoval nacismus, prezidentskou kampaň nevedeme. Poslední dva výroky stále dokola opakoval prezident Miloš Zeman. Teď se ukázalo, že opět nemluvil celou pravdu. Kampaň s názvem Zeman znovu stála miliony, jeho příznivce to vůbec netrápí.

„Kampaň nevedu“, tvrdí až do zblbnutí česká hlava státu. Běžnému českému občanovi se ale naskýtá zcela jiný pohled. A je patrný v jeho každodenním životě. Billboardy, megaboardy, plakáty a letáky Zeman znovu jsou umisťovány na pečlivě zvolených místech. Přesně na takových, kde potenciálního voliče „praští“ do očí. Dalším znakem, že Zeman nevede kampaň, měly být čtyřstránkové brožurky „Ještě jeden životní příběh Miloše Zemana“. Dle mluvčího Ovčáčka Zeman o akci věděl a posvětil ji. Letáky měly jít do schránek většiny domácností po celé republice.

Již legendární je Zemanova účast v pořadu Jaromíra Soukupa na komerční televizní stanici Barrandov. Ani to Zeman nevnímá jako součást kampaně, ohání se tvrzením, že v pořadu vystupuje pravidelně už od jara loňského roku. Pořad je specifický zejména tím, že moderátor se vyhýbá třaskavým a možným nepohodlným otázkám. Často se stává, že společně se Zemanem kritizuje jeho odpůrce, přitakává mu, notuje si s ním. Občasné osvěžení paměti četbou novinářského kodexu by mu neuškodilo.

V době, kdy nám zbývá jen pár desítek hodin k otevření volebních místností, a kdy se od Zemana odvrátil i někdejší spojenec a přítel, šéf Ústavního soudu Pavel Rychetský, přeci jen pravda vyšla najevo. Zeman a jeho tým za (nevedenou) kampaň zaplatili 20 milionů. Kandidáti totiž do včerejší půlnoci museli zveřejnit své sponzory v kampani, tedy i Zeman, jehož kampaň je pole Transparency International prokazatelně tou nejméně transparentní.

Největší sumou Zemanovi přispěl spolek Přátelé Miloše Zemana, který vede muž bez patřičné prověrky Vratislav Mynář. Peníze měl Zemanovi dodat také známý pražský lobbista a vlivný hráč v ODS Tomáš Hrdlička. Ten měl sponzorovat tisk a výlep letáků v řádech statisíců korun. Finance také poskytla ve volbách neúspěšná Strana práv občanů (SPO) Zemanovci. Úspěšná je i Zemanova facebooková stránka Zeman Znovu 2018, kde má 45 tisíc příznivců.

Lidé a podporovatelé pana prezidenta ale očividná lež příliš netrápí. Výmluvná jsou i čísla. Ze všech průzkumů i nadále vyplývá, že Miloš Zeman výrazně zvítězí v prvním kole, jeho volební potenciál se dokonce pohybuje kolem 50 procent všech možných voličů. Kdyby tak skutečně přišli k volbám všichni, kdo alespoň zvažují volbu Zemana, druhé kolo by se vůbec nemuselo konat. Je nicméně paradoxem, že většina národa sice chce reprezentativního, slušného a pravdomluvného prezidenta. Pak ale nakládá s pravdou, jak se jí to hodí.

3 komentáře (Poslední 10.01. 10:05) Napište svůj názor

reklama