reklama

"Při kontaktu s podomním prodejcem, který koncového zákazníka přemlouvá k odběru či změně smlouvy jménem společnosti ČEZ nebo si jakýmkoli způsobem vynucuje osobní a platební údaje, proto doporučujeme obrátit se na bezplatnou zákaznickou linku nebo na naše zákaznická centra," uvedl generální ředitel ČEZ Prodej Tomáš Kadlec.

Firma uvedla, že obvyklým doplňkem těchto praktik bývá nátlak a spěch. "Zákazník by se neměl nikdy nechat zahnat do kouta a začít hned smlouvu podepisovat na místě. Měl by si dát třeba i několik dní čas na to, aby si smlouvu pečlivě přečetl, porovnal se stávající nabídkou a případně se i poradil s příbuznými nebo kamarády," podotkl ředitel pro prodej a obsluhu ČEZ Prodej Michal Kovařík. Se svými podněty se mohou lidé obracet také na Českou obchodní inspekci (ČOI) a Energetický regulační úřad, dodal ČEZ.

Podomní prodejci nezřídka využívají jako trik matoucí sdělení, že jsou z ČEZ Distribuce. To jsou ale všichni. Pokud nechcete naletět a skončit u jiné společnosti, musíte se ptát na dodavatele. 

ČOI varovala v březnu před prodejci, kteří nabízejí změnu dodavatele energií za "výhodnějších" podmínek a k tomu úsporné žárovky jako dárek. Podle informací ČTK šlo v tomto případě o počínání firmy Bohemia Energy, podobné praktiky ale zkouší i další firmy.

"Naše společnost spolupracuje s ČOI na řešení zákaznických podnětů stejně jako jakákoliv jiná společnost, kterou ČOI k poskytnutí součinnosti vyzve. Každý případ posuzujeme pečlivě a řešíme je dle individuálních okolností," řekla tehdy bez bližších podrobností mluvčí Bohemia Energy Hana Novotná. Jednatel firmy Jiří Písařík v únorovém rozhovoru s ČTK připustil, že Bohemia Energy chce i do budoucna využívat k získávání nejrůznějších distribučních kanálů, včetně přímého oslovování.