Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Lidl šidil zákazníky? Prodával konzervy s menším obsahem masa, navíc v letákové akci

Supermarket Lidl, ilsutrační fotografie
Supermarket Lidl, ilsutrační fotografie
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Brno - Další z maloobchodních řetězců, tentokrát Lidl, prodával masové konzervy, které obsahovaly výrazně nižší podíl masa, než je uvedeno na obalu, a navíc je prodával v letákové akci. Před necelým měsícem zjistila Státní zemědělská a potravinářská inspekce (SZPI) stejný problém v Penny marketu. Opět jde o masové konzervy původem z Polska. Lidl je prodával pod svou privátní značkou Pikok, uvedl mluvčí inspekce Pavel Kopřiva. Podle Lidlu jde o pochybení dodavatele, produkt stáhl z prodeje.

Výrobcem je Pamapol z města Rusiec. Konkrétně šlo o Chalupářské vepřové maso v konzervě o hmotnosti 300 gramů. Masa v ní mělo být 89 procent, laboratorním rozborem se však potvrdil obsah masa pouze v podílu 67,5 procenta. U jiné šarže byl podíl 75 procent.

Konzerva o stejné hmotnosti s názvem Sedlácké vepřové maso měla obsahovat 76,7 procenta vepřového masa a deset procent vepřové kýty, celkově však bylo masa pouze 69 procent. U další šarže téhož výrobku byl obsah masa 72,3 procenta a u další 70 procent.

Podle Lidlu se jednalo o kvalitativní pochybení, které firma řeší s dodavatelem. "Z prodeje byly neprodleně staženy všechny šarže výrobků Pikok Sedlácké vepřové maso a Chalupářské vepřové maso (obojí 300 g). Nyní se by tedy tyto výrobky již neměly v prodeji nacházet," uvedla mluvčí Zuzana Holá. Výrobky mohou zákazníci vrátit v kterékoliv prodejně Lidlu a dostanou peníze zpět.

Prodejce se dopustil klamání zákazníka, inspekce tedy nařídila obchodníkovi neprodleně stáhnout veškeré konzervy z prodeje. Zároveň mu uložila, aby všechny další šarže těchto výrobků a výrobky podobného charakteru od stejného výrobce nechal před uvedením na trh na vlastní náklady analyzovat v akreditované laboratoři. Zároveň musí prodejce nechat testovat všechny další šarže, které jsou již v prodeji. S Lidlem také inspekce zahájí správní řízení o uložení pokuty a vloží informaci do evropského systému pro boj s falšovanými potravinami AACS.

Podle ústředního ředitele SZPI Martina Klanici je nepřijatelné, aby prodejce dosahoval atraktivních cen pomocí falšování a pak ještě potraviny nabízel ve slevových akcích. Podle prezidenta Potravinářské komory ČR Miroslava Tomana je dlouhodobě zřejmé, že si řetězce objednávají do slevových akcí výrobky z Polska se zoufalou kvalitou.

Témata:  SZPI Lidl potraviny

Související

Aktuálně se děje

17. ledna 2025 16:23

Takové kraviny. Ondřej Brzobohatý si stýská nad průběhem rozvodu

Ondřej Brzobohatý už by se asi rád zbavil dědictví po nevydařeném manželství s Taťánou Kuchařovou. Zatím ale platí, že kudy chodí, tam se ho na tuto záležitost ptají. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy