reklama

"Pivaři ve vedrech přesahujících 30 stupňů Celsia chodí do restaurací méně a nevyhledávají ani rozpálené zahrádky. V oblasti gastronomie tak může spíše docházet k mírným poklesům prodeje," uvedla Kateřina Veitová ze společnosti Heineken, která Starobrno vlastní.

"U nás je jednoznačným trendem desítka Jošt, v teplém počasí se prodává ze všeho nejvíc," konstatoval vrchní sládek pivovaru Moravia Jan Grmela.

I v pivovaru Hauskrecht je největší zájem o desetistupňový Špilberk, prodej dvanáctistupňového speciálu Moravian Ale připravují na září. Pro největší pivovar v kraji, Starobrno, je jedenáctka Medium dlouhodobě nejprodávanějším pivem. Výčepní desetistupňový ležák jde nejlépe na odbyt i Slavkovskému pivovaru.

Naopak ratíškovický minipivovar Na Mlýně sází na zavedenou dvanáctku, kterou točí už od svého zrodu. Ta je nejpopulárnější u místních, kteří si berou z pivovaru zásoby i na soukromé akce. Naopak na cyklisty, kteří přes Ratíškovice projíždějí po frekventované stezce, cílí devítistupňový bezový witbier. "To je specialita na léto, teď nabízíme i 10,5stupňový Chmelníček. Ale jsme tady závislí na štamgastech a ti nedají na dvanáctku dopustit. Speciál sice ochutnají, ale pak ho stejně spláchnou dvanáctkou," konstatoval vrchní sládek Martin Tóth.