reklama

Deník Právo se odvolává na důvěryhodný zdroj obeznámený s výsledky řízení, který měl informaci o výši pokuty poskytnout. Ta dosud nebyla známa. Premiér Babiš ani úředníci nechtěli případ komentovat, protože bylo řízení neveřejné.

Premiér se prostřednictvím svých zástupců proti rozhodnutí odvolal. Případ se proto dostane k středočeskému krajskému úřadu, který musí rozhodnout do třiceti dnů. „Nemám potřebu to komentovat. Nechal jsem to na právníky a ti jsou určitě přesvědčeni o tom, že pravda je na naší straně,“ sdělil v úterý premiér novinářům.

Volba na Černošice padla proto, že pod působnost tamního úřadu spadají i Průhonice, v nichž Andrej Babiš žije. Vloni v srpnu u něj podala oznámení organizace Transparency International, úřad nakonec rozhodl 21. ledna.

Dospěl přitom k závěru, že premiér prostřednictvím holdingu Agrofert nadále ovládá některá média. Ten se však brání, že od února 2017 holding spravuje svěřenecký fond. Babiš tento krok učinil, protože zákon o střetu zájmů zapovídá členům vlády přímo ovládat mediální společnosti.

„Nechápu, jak úředníci, kteří řeší dopravní přestupky, můžou rozhodovat o tak složitém právním problémů,“ stěžoval si po rozhodnutí černošického úřadu Babiš. „Nemají pravdu. Podle právních analýz je všechno podle zákona,“ dodal a zdůraznil, že se stanovisko úřadu týká pouze problému médií, nikoliv dalších firem z holdingu Agrofert.

Ten vlastní například společnost Mafra, která vydává Mladou frontu Dnes, Lidové noviny nebo Metro. Pod Agrofert spadají také rádia Impuls a RockZone nebo televizní stanice Óčko.

Loading...

4 komentáře (Poslední 09.02. 09:39) Napište svůj názor

reklama