reklama

Deník N přišel s informací, že mediální podnikatel, vlastník a moderátor TV Barrandov využívá firmu Generra Limited se sídlem na Kypru k daňovým optimalizacím. I přesto, že ve svých pořadech na TV Barrandov Soukup hlasitě kritizoval vyvádění zisků do daňových rájů.

To ale podle Soukupa není pravda. "Zde ovšem selhali, protože společnost Generra Limited podnikala nejen zcela v souladu s českými zákony, ale především figurovala jako vydavatel titulů pro mládež – časopisu Popcorn či Top dívky. O tom, že Generra Limited fungovala jako vydavatel těchto titulů, mimo jiné hovoří nejen tiráž uvedených magazínů, ale i zprávy, jež byly publikovány v odborných médiích," píše se v prohlášení, které má server Globe24.cz k dispozici. 

Sám Jaromír Soukup zhodnotil situaci ve stylu sobě vlastním a celý článek označil jako obvykle za lživý. "Možná by stačilo, kdyby si v tom svém honu za investigativní novinařinou ověřovala (redaktorka Deníku N poz. red.) fakta. Kdyby tak totiž udělala, zjistila by, že tahle podle nich skrytá firma byla dlouhou dobu vydavatelem titulů pro mládež – časopisu Popcorn či Top dívky, které jsem dlouhá léta vydával," okomentoval majetkový vztah k firmě Generra Limited generální ředitel TV Barrandov a předseda představenstva mediálního domu Empresa Media.

Soukupova tisková zpráva se sice od zjištění Deníku N distancuje, ten ale uvedl v dalším článku, že daňové úniky napojené na firmu Generra Limited vyšetřuje Národní centrála proti organizovanému zločinu. Možná celá pointa sporu nespočívá jen v tom, jestli podnikání firmy je více nebo méně skryté.

3 komentáře (Poslední 20.02. 06:03) Napište svůj názor

reklama