reklama

V obchodech za zmíněné období Češi nakoupili téměř 2,6 milionu litrů zmrzliny, tedy o 7,8 procenta víc, vyplývá z údajů analytické společnosti Nielsen.

Podle Michala Čepka z klientského oddělení společnosti stála zmrzlina v posledním roce průměrně 85 korun za litr. Cena tak pomalu roste, před pěti lety se litr ledové pochoutky v Česku prodával v průměru za 75 korun.

V posledních letech klesla podle Čepka důležitost rodinných balení zmrzlin. Zatímco v roce 2013 činil prodej vaniček a kyblíků se zmrzlinou 61 procent prodejních objemů, v posledním roce již jen 54 procent. Z hlediska tržeb tvoří dvě třetiny prodejů jednoporcové zmrzliny. Mezi nimi vévodí zmrzliny na dřívku, které tvoří 67 procent prodejů.

Podle firmy Prima, která patří spolu s Algidou k předním zmrzlinářským firmám na českém trhu, loňské teplé počasí obchodům přálo. "Naše prodeje byly rekordní. Můžeme hovořit o tom, že výsledky byly nejlepší za celou naši historii. Trh je ustálený a Prima si drží řádově třetinový podíl všech prodejů," řekl ČTK manažer značky Lukáš Dědek.

Společnost Fruitisimo zaznamenala nárůst prodeje zmrzliny skoro o čtvrtinu. Nejprodávanějšími příchutěmi jsou belgická čokoláda, jahodo-malinový sorbet a mangový sorbet.

U točené zmrzliny jednoznačně vévodí vanilková příchuť, která tvoří zhruba 80 procent trhu, za ní následuje čokoládová.

Celkem si lidé v Česku koupí ročně téměř 31,15 milionu litrů zmrzliny. Na hlavu jí tak snědí zhruba 3,2 litru za rok. Tím se Česko řadí do evropského průměru. Největší spotřebu zmrzliny v Evropě mají skandinávské země, víc než deset litrů na osobu a rok.