reklama

Na Nizozemsko připadla třetina všech evropských plateb uskutečněných pomocí nositelných zařízení. Na druhém místě je Británie s podílem 18 procent, následují Švýcarsko (osm procent) a Rusko (sedm procent). Přesný podíl Česka na evropských platbách firma Mastercard nemá k dispozici, zveřejnila pouze umístění. Zařízení, jež je k bezkontaktnímu placení možné používat, jsou dostupná ve 26 členských zemích EU a na výběr je přes 30 různých modelů.

V celosvětovém měřítku se nejvíc plateb tzv. nositelnou elektronikou uskuteční v Austrálii, za ní následuje Nizozemsko. Na osmém místě jsou USA, ostatní země v první desítce jsou evropské. Za poslední rok převýšily evropské transakce počet plateb ve Spojených státech téměř dvacetkrát.

Mastercard poznamenal, že s pokračujícím vývojem technologií nositelných zařízení vstupují do hry i módní značky, které trh posouvají dál. Vznikají zařízení, jež jsou funkční a současně plní roli módních doplňků. Nyní používá každý pátý dospělý člověk chytré hodinky nebo sportovní náramek. Předpokládá se, že do roku 2020 bude mít celosvětový trh s nositelnými zařízeními hodnotu 30 miliard eur.

V nedávném průzkumu Mastercard zjistila, že využívání nositelných zařízení v Česku roste. Podíl fitness náramků u české populace stoupl na 12 procent, což je dvojnásobek v porovnání s rokem 2016. Každý desátý Čech má chytré hodinky, zatímco před třemi roky to byla čtyři procenta. Z výsluní naopak ustupují tablety, jejichž podíl klesl na 41 procent z 53 procent v roce 2016.

Bezkontaktní platby již dokázaly proměnit podobu placení prakticky po celém světě a jejich oblíbenost především v Evropě stále roste nejen mezi uživateli, ale i mezi vydavateli karet a obchodníky. Bezkontaktní platby jsou stále rozšířenější. V Evropě se nyní 61 procent všech plateb v obchodech uskuteční bezkontaktně, což představuje nárůst o 23 procent proti stavu v roce 2018. Podíl obchodů, v nichž lze bezkontaktně platit, se meziročně zvedl ze 42 na 70 procent.

Loading...

1 komentář (Poslední 29.11. 17:24) Napište svůj názor

reklama