Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Člověk v tísni dal na pomoc lidem v zaplaveném Pákistánu 2,45 mil. Kč

Povodně, ilustrační foto
Povodně, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Humanitární organizace Člověk v tísni poslala na pomoc lidem zasaženým rozsáhlými záplavami v Pákistánu 2,45 milionu korun. Prostřednictvím její partnerské organizace, italské CESVI, za ně budou nakoupeny hygienické balíčky nebo solární panely s možností nabíjení mobilních telefonů.

Další formou pomoci bude poskytnutí nouzového přístřeší pro ty, kteří kvůli záplavám museli opustit svůj domov, uvedl dnes tiskové zprávě mediální koordinátor Člověka v tísni Milan Votypka.

Pákistán čelí od června mimořádně vydatným monzunovým dešťům, jejichž sílu odborníci spojují s klimatickými změnami. O život při nich přišlo přes 1300 lidí. Velká voda zasáhla třetinu země a poznamenala životy 33 milionů Pákistánců. Smetla domy, dobytek, poničila infrastrukturu i zemědělskou úrodu. Materiální škody se odhadují na 30 miliard dolarů (733 miliard korun).

Italská CESVI, která v oblasti působí, podle Votypky systematicky pomáhá více než 4000 rodinám a díky podpoře Člověka v tísni se jejich počet rozšíří o dalších 1500 rodin. "Pomoc probíhá v několika fázích. Nejprve je nejdůležitější zajistit přístřeší a potraviny a v další fázi pomoci lidem při návratu do běžného života," uvedl regionální ředitel Člověka v tísni pro Blízký východ Tomáš Kocian.

Peníze na pomoc Pákistáncům v postižených oblastech dal Člověk v tísni ze svého fondu Klubu přátel Člověka tísni. Hygienické balíčky, které jim bude CESVI díky tomuto daru primárně poskytovat, budou obsahovat mýdla na koupání a praní, kartáčky na zuby, dámské hygienické potřeby, kanystry na vodu, sítě proti komárům a tablety na čištění vody, doplnil Votypka.

Témata:  Člověk v tísni (People in Need) Pákistán povodně

Související

Aktuálně se děje

10. prosince 2025 23:36

Vánoce jsou tady. Legendární kamion Coca-Cola vyráží na turné po republice

Ikonický červený vánoční kamion Coca-Cola se stal pro mnohé lidi po celém světě symbolem začátku sváteční sezóny. Tato tradice, která v sobě nese myšlenku vzájemné pospolitosti a sdílení, se po roce vrací i do České republiky, aby rozdávala vánoční kouzlo a zároveň podpořila dobrou věc. Letošní kampaň je navíc silně spojená s tradičním vánočním zvonečkem, který připomíná, že kouzlo Vánoc spočívá v okamžicích, kdy se schází rodina a přátelé.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy