Klienti ČSOB v pátek čelí nečekaným problémům – internetové bankovnictví a další online služby banky přestaly fungovat. Banka potvrdila, že jde o neplánovaný výpadek, a intenzivně pracuje na jeho odstranění.
V pátek dopoledne čelí klienti ČSOB nečekanému výpadku služeb, který ovlivnil internetové bankovnictví i mobilní aplikaci.
Mnozí uživatelé ve svých aplikacích narazili na oznámení: „Omlouváme se, tahle odstávka nebyla v plánu.“ Banka potvrdila problémy a ujistila, že pracuje na jejich odstranění. „V tuto chvíli mohou být některé naše služby pro klienty nedostupné, intenzivně pracujeme na jejich zprovoznění. Za veškeré komplikace se omlouváme,“ uvedla tisková mluvčí ČSOB Monika Hořínková.
Krátce před polednem banka oznámila, že výpadek se podařilo odstranit. „ČSOB se omlouvá svým klientům za případné komplikace. Problém již byl vyřešen a technické potíže zcela odstraněny. Chceme ubezpečit, že veškerá data a finance všech našich klientů byla a jsou v naprostém bezpečí a vzniklé technické problémy na ně neměly žádný vliv,“ sdělila Hořínková.
Podobné výpadky nejsou v českém bankovním sektoru výjimečné a většinou netrvají dlouho. Výpadky služeb internetového nebo mobilního bankovnictví tuzemské banky zažívají relativně často, zpravidla ale dojde k jejich obnovení v řádu nejvýš jednotek hodin, uvádí iDnes.
Podobné problémy v minulosti postihly i další banky. „Loni v létě se s výpadkem služeb potýkala Česká spořitelna. Krátce před ní řešila potíže i Moneta Money Bank,“ připomíná server. V září loňského roku pak čelila rozsáhlému výpadku také Fio banka, jejíž klienti si stěžovali na pomalé načítání internetového i mobilního bankovnictví.
Témata: ČSOB
Související
28. ledna 2025 19:47
30. srpna 2023 13:35
4. října 2021 15:53
29. listopadu 2019 8:34
15. ledna 2018 12:45
19. října 2016 10:53