reklama

Na facebooku Okamura s více než 290.000 sledujícími jen těsně vede před Babišem, jehož profil na této sociální síti sleduje zhruba o 10.000 uživatelů méně. Bartoš má na facebooku necelých 80.000 sledujících, v počtu ho dotahuje Robert Šlachta z nového hnutí Přísaha. Babiš, Okamura a Šlachta získávají podle analýzy pod svými příspěvků nižší tisíce takzvaných "lajků".

Do diskusí s lidmi a odpovědí na komentáře se na facebooku nejvíce pouštějí Bartoš a předseda lidovců Marian Jurečka, uvedli autoři analýzy. "Tomio Okamura (SPD) tolik nediskutuje, ale hodně lidem děkuje za podporu. Za Petra Fialu (ODS) přiznaně odpovídá jeho tým. Ostatní předsedové na komentáře pod příspěvky nereagují vůbec nebo jen výjimečně, což je z pohledu digitálního marketingu chyba," uvedl ředitel agentury Advisio Jiří Komár.

Mezi profily stran na facebooku vedou Piráti s téměř 190.000 sledujícími před TOP 09 se zhruba 130.000 sledujících. Jak moc konkrétní strana nebo hnutí staví svou popularitu na předsedovi, ukazuje podle analýzy porovnání mezi oblíbeností jeho profilu a profilu strany. "Na facebooku panuje největší převis v tomto směru u SPD a u ANO, kde je profil předsedy výrazně populárnější než profil strany. Přísaha ani stránku strany na facebooku nemá, staví jen na profilu předsedy. Opačná situace panuje třeba u Pirátů či TOP 09, kde je stranická prezentace daleko populárnější než u jejich předsedů," uvedla Advisio.

Na instagramu má Bartoš 40.000 sledujících, předsedkyně TOP 09 Markéta Pekarová Adamová téměř 30.000 a Okamura zhruba 25.000. Podobně i mezi stranami zde vedou Piráti a TOP 09, kterou na této sociální síti prezentoval i poslanec Dominik Feri s více než 1,1 milionu sledujících, což bylo mezi politiky nejvíc. Feri přitom koncem května opustil Sněmovnu poté, co ho několik žen v médiích obvinilo ze sexuálního obtěžování a násilí, na počtu jeho sledujících se to ale podle analýzy zatím nijak výrazně neprojevilo.

"ANO, SPD a Přísaha potenciál instagramu nedocenily a svůj stranický profil zde ani nemají. ČSSD sice ano, ale její poslední příspěvek je téměř rok starý," uvedla Advisio. Profil na této sociální síti nemají předsedové ČSSD Jan Hamáček a komunistů Vojtěch Filip, prezentace Babiše a šéfa ODS Petra Fialy zde vznikly teprve nedávno a zatím mají malý počet fanoušků.

Na twitteru má Bartoš, Fiala a Hamáček méně než 100.000 sledujících, Babiš 450.000. "V minulosti se ovšem spekulovalo, zda jsou všichni tito fanoušci autentičtí, je jich totiž více než všech českých uživatelů twitteru," uvedla Advisio. Twitter má v Česku necelých 400.000 uživatelů, sledují ho ale například novináři.

Nedávno založené profily koalice stran Spolu (ODS, KDU-ČSL, TOP 09) na facebooku, instagramu a twitteru sledují zatím jen tisíce lidí.

Agentura Advisio vypracovala analýzu v červnu a zařadila do ní politické strany a hnutí, které mají podle volebních modelů šanci dostat se v říjnových volbách do Sněmovny.

reklama