reklama

Situace se v jednotlivých krajích lišila, například v Karlovarském přišlo proti roku 2019 asi o šest procent méně hostů, naopak velikonoční návštěvnost stravovacích podniků ve Středočeském kraji byla ve srovnání s dobou před pandemií horší o 46,5 procenta. Vyplývá to z analýzy firmy SaltPay, která vytváří restaurační systém Storyous. Výsledky má ČTK k dispozici.

V průběhu loňských i předloňských velikonočních svátků mohly v souvislosti s protiepidemickými pravidly restaurace občerstvení prodávat jen přes výdejní okna či rozvoz. Tržby byly letos i kvůli těmto omezením proti posledním dvěma letům výrazně vyšší, proti loňsku asi o 78 procent, ve srovnání s prvním rokem pandemie o 126 procent. Restauratéři si na tržbách polepšili ale i proti roku 2019, a to o čtyři procenta.

"Myslím, že všichni doufali v ještě o něco lepší velikonoční výsledky, zejména co se počtu návštěvníků týče. Ceny potravin i služeb, a zároveň tržby, žene nahoru inflace, růst tržeb je tudíž značně zkreslený," upozornila mluvčí SaltPay Jana Kohoutová. Doplnila, že je patrná chuť lidí se po dlouhé době doma znovu setkávat s rodinou a přáteli, více lidí také vyráží na výlet a první dovolené. Kohoutová tak předpokládá růst návštěvnosti a tržeb. Skutečným vrcholem sezony bude podle ní ale až léto.