reklama

Ostrava si tak z loňského desátého místa výrazně polepšila. Na druhém místě se s podobně velkým zlepšením umístilo Ústí nad Labem, třetí byl Liberec, který se v posledních letech z hlediska bezpečnosti silnic řadí mezi nejúspěšnější města.

Největší zlepšení zaznamenala právě Ostrava, která loni skončila na 10. místě. Dalším skokanem je Ústí nad Labem, které se vyhouplo z loňského 9. na 2. místo. Největší propad zaznamenal Zlín, a to z loňského 5. místa na předposlední 12. pozici.

Mezi okresními městy zaznamenal ve srovnání s minulým rokem největší zlepšení Český Krumlov, který se z 57. místa za rok 2019 vyhoupl až mezi ty nejlepší. Velké zlepšení zaznamenaly i Žďár nad Sázavou (loni 54. místo, nyní první), Pelhřimov (loni 53. místo, nyní první) a Jičín (loni 52.místo, nyní první).

Ztráty na životech při nehodách byly ve čtyřech okresních městech, a to v Mladé Boleslavi (dvě), Kladně, Frýdku-Místku a Teplicích (po jedné). Výrazné zhoršení nastalo v Prachaticích, kde se loni jezdilo bez smrtelných a vážných nehod, v letošním prvním pololetí však popadly až téměř na dno tabulky.

Nejvíce vážných nehod se i v letošním prvním pololetí tradičně stalo v největších krajských městech, v Praze a Brně. V Praze bylo na silnicích usmrceno 11 osob a 70 těžce zraněno. V Brně šlo o osm obětí dopravních nehod a 27 těžce zraněných. Přepočet na počet obyvatel tak řadí Prahu na sedmé a Brno na jedenácté místo. Bez smrtelných nehod se jezdilo v Ostravě, Ústí nad Labem, Českých Budějovicích, Pardubicích, Zlíně a v Karlových Varech.

reklama