Komerční sdělení - Letáky mají ve firemní komunikaci stále své místo. A to i přesto, že se zejména v posledních letech vše přesouvá z offline prostředí do onlinu. Skvělým způsobem, jak se přiblížit zákazníkům, je tyto dva prostory propojit. Poradíme vám, jak pracovat s QR kódy a jak pracovat s letáky online.
Do tisku letáků se vyplatí investovat
Na internetu se každý den setkáváme s velkým množstvím reklam. Je proto často těžké se od konkurence odlišit a zákazníky upoutat. Letáky mohou být dobrým způsobem, jak k celé kampani přistoupit originálně.
Pokud se rozhodnete pro tisk reklamních letáků, dbejte na to, abyste tiskoviny nevyráběli zbytečně. Dopředu si promyslete, koho chcete letáky oslovit a co chcete říct. A v neposlední řadě také to, kolik letáků budete tisknout. U tiskárny Point4me můžete pro letáky online využít online kalkulaci. Během chvilky se tak dozvíte, na kolik vás tisk letáků vyjde. Pokud chcete vědět, jaký měla letáková akce úspěch, nezapomeňte kampaň vyhodnotit. K tomu vám mohou pomoci právě QR kódy s vloženými UTM parametry. Díky tomu snadno zjistíte, kolik zákazníků přes QR vaši cílovou stránku navštívilo.
Jak pracovat s QR kódy?
Chcete tisk letáku využít naplno? Umístěte na něj QR kód. Pomocí něj totiž zákazníky snadno přesměrujete tam, kam potřebujete. Ať už je chcete navést do rezervačního systému, na sociální sítě nebo na mapu s adresou prodejny.
V marketingu se pracuje se dvěma typy kódů – statickými a dynamickými. Zatímco statické QR kódy mají pevnou URL adresu, kterou nemůžete později změnit, u dynamických QR kódů můžete cílový odkaz upravit kdykoliv chcete.
Budete-li využívat dynamické kódy, můžete zadat tisk letáků online ve větším množství. Letáky tak můžete využít i později. Pokud například chystáte obecný leták se slevou, můžete v QR kódu vždy měnit slevový kód podle potřeby.
Kam umístit QR kód?
Důležité je také to, kam QR kód na letáku vložíte. Zákazník ale musí vždy pochopit, kam ho chcete pomocí QR kódu přesměrovat. Chcete ho navést na sociální sítě? Pak prvek umístěte blízko ikonek odkazujících na jednotlivé kanály. Potřebujete klienty odkázat na rezervační systém? Platí stejné pravidlo.
Pamatujte, že pokud lidem nebude jasné, kam se skrze QR kód dostanou, pravděpodobně na něj ani nekliknou. A vy tak přijdete o drahocenné kontakty. Cílovou stránku kódu můžete dovysvětlit také pomocí jednoduché věty. Pár slov mnohdy udělá opravdové divy.
Jaký rozměr QR kódu při tisku letáků zvolit?
Pokud budete QR kód vkládat na letáky, uvědomte si, že lidé zpravidla skenují kódy ze vzdálenosti 20 až 30 cm. QR kód by měl být proto alespoň 2 až 3 cm velký. Díky tomu ho mobilem snadno načtete. Samozřejmě platí, že čím větší (a kvalitnější) kód bude, tím to bude lepší pro vás i vaše zákazníky.
Pokud se chcete tiskem letáků odlišit, můžete také QR kód umístit (téměř) přes celou tiskovinu. Zákazníky tak jednoznačně zaujmete.
Chystáte se na tisk? Letáky objednejte online
Neméně důležitá je kvalita tisku. Tu určitě nepodceňte a vyberte si spolehlivou tiskárnu. Není totiž nic horšího, než když QR kód nelze načíst. To pak zákazníky okamžitě odradí. Tisk kvalitních letáků nabízí například tiskárna Point4me. Tam navíc letáky objednáte jednoduše online.
Témata: komerční sdělení
Související
7. prosince 2023 14:20
19. října 2017 12:26
30. srpna 2017 4:17
15. srpna 2017 19:51
21. července 2017 3:52
21. června 2017 3:18