reklama

"Chceme zjišťovat, jestli děti nepřišly o nějaké sociální kontakty, jestli se nezměnilo něco v rodinách, zda jsou schopny naskočit do toho vlaku. Chceme zjistit, v jaké psychické pohodě jsou, protože teprve díky psychické pohodě jsou schopny se potom učit," uvedla Lednická.

Po svém pedagogickém sboru tak spíše požaduje, aby se zajímal o vztahy a děti věděly, že se vrací do bezpečného a dobrého prostředí. "Zprávy, které je obklopují, totiž až tak pozitivní nebyly a byly chaotické. Chceme, aby ve škole měly pocit maximálního bezpečí a cítily, že jsou tady vítány, a i kdyby něco neuměly, že je škola maximálně podpoří," uvedla Lednická.

Podle ní distanční výuka výrazně přispěla k tomu, že si učitelé uvědomili, co je kmenové učivo a co už je přidaná hodnota. Mnohem více se totiž museli zamýšlet nad tím, co učí. Museli proto být kreativní a také se hodně vzdělávat. "Kmenové učivo budou procvičovat a budou se ho snažit fixovat. Máme samozřejmě naplánovány i testy, ale všechno bude připraveno tak, aby se to na děti nenahrnulo," doplnila Lednická.

Distanční výuka podle ní všem vzala čas, který se mohl věnovat plánovanému rozvoji školy. "I my jako vedení jsme se museli naučit flexibilně reagovat z hodiny na hodinu. Museli jsme se naučit přizpůsobit se a nenadávat pořád na tu situaci, protože by nám to vzalo akorát energii a sílu," míní Lednická.

Do vánočně nazdobené školy, kam chodí zhruba 750 žáků, se dnes vrátilo asi 85 procent dětí, tedy přibližně 600 školáků. Ředitelka neskrývala radost, že velká školní budova znovu ožila. Za největší organizační starosti považuje zajištění družiny i koordinaci výdeje obědů. "Teď jsme schopni zajistit i provoz ranní družiny, protože všechny vychovatelky jsou zdravé. Nicméně nevím, co bude, pokud začne docházet ke karanténám," uvedla Lednická. Velký problém je podle ní při tak vysoké kapacitě školy hlavně jídelna. Provoz v ní se výrazně zpomaluje.

Ke své třídě se dnes ve škole vrátila i třídní učitelka čtvrťáků Kateřina Knotková. "Těšila jsem se moc, protože mi děti chyběly, a určitě je lepší kontakt z očí do očí. I děti se moc těšily. Mám z toho pozitivní pocity a jsem ráda, že se to urychlilo. Bála jsem se, že se vrátí až v lednu," řekla Knotková. Distanční výuku podle ní děti zvládly perfektně a s učivem nejsou výrazně pozadu. "Po psychické stránce to ale pro děti určitě bylo velmi náročné. Viděla jsem tam na nich, že mají špatnou náladu, takže jsme často měli i třídnické hodiny nebo hodinu s psycholožkou," uvedla Knotková. Do budoucna by si přála, aby děti i ona sama mohly sundat roušky. Výuku v nich si dlouhodobě neumí představit, protože běžně se jí žáci dívají při vysvětlování hlavně na ústa. Také dětem při dlouhodobém pobytu v roušce klesá pozornost, výkonnost i motivace.

reklama