Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nekupujte si rybičku z Hledá se Dory, apelují ochránci zvířat

film Hledá se Dory
film Hledá se Dory
Foto: Pixar Animation Studios

Florida - Hvězdou animovaného filmu od Pixaru je Bodlok Pestrý, jedná se dlouho očekávané pokračování hitu z roku 2003, Hledá se Nemo. Bohužel s úspěchem přicházejí i problémy a před jedním upozorňují.

Při vydání Hledá se Nemo se poptávka po oranžovo-černo-bílé rybičce drasticky zvýšila. Zašlo to tak daleko, že Klaun očkatý byl zařazen na první stupeň ohrožení v červené knize zvířat. Ochránci zvířat se obávají, že u Bodloka Pestrého to bude obdobné.

"Já to chápu, že rozmnožovat bodloky v zajetí je těžké, takže většina rybiček bude pocházet z volné přírody," řekl Alastair Harborne z univerzity na Floridě. "To bude mít za následek snížení populace a navíc dojde k poškozování korálových útesů, jak budou rybaří používat sítě k chytání," dodal.

Bodlok Pestrý žije u pobřeží v blízkosti korálových útesů a skalnatých oblastech. Pokud se sníží jeho populace, může to ovlivnit i korály. Živí se totiž rasami, čímž pomáhají udržovat korály v dobrém stavu. Pokud ale zmizí bodloci, může se stát, že rasy zarostou a způsobí, že se korály zadusí.

Samotní bodloci nejsou ani ideální ryba na akvaristiku, a to hned z několika důvodů, jak píše server phys.org. Mají jedovatý osten, kterým se ve volné přírodě brání, takže nejsou ideální pro manipulaci, obzvlášť u dětí představují riziko.

Nejsou to malé ryby, měří kolem 30 centimetrů, takže je potřeba velké akvárium, čímž se dostáváme k další věci, chov je drahý, protože se jedná o mořskou rybu a jen udržet slanou vodu si vyžádá mnoho financí. Cena samotné ryby také není nejmenší, pohybuje se od 1000 korun až po 3,5 tisíce podle velikosti.

Témata:  ryby film Hledá se Dory

Související

Aktuálně se děje

5. června 2025 17:39

Action, Pepco Kik a Primark budou mít velkou konkurenci. Do Česka míří nový obchod, lidé ho budou milovat

Český trh s levným smíšeným zbožím zažívá další expanzi. Po vstupu řetězců jako Action, HalfPrice nebo Primark se letos k nim přidává i německý Woolworth. Značka s bohatou historií, která si vydobyla nové místo na evropské maloobchodní scéně, plánuje v Česku rychlý nástup a ambiciózní růst.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy