reklama

Do kina alespoň jednou za měsíc chodí jen 15 procent Čechů, doma se téměř čtvrtina lidí dívá na filmy každý den. Podle nedávno zveřejněných čísel Unie filmových distributorů (UFD) ale přesto zaznamenala tuzemská kina v 1. čtvrtletí nejlepší návštěvnost za 15 let.

Každodenní sledování filmů doma přiznává 22 procent dotázaných, téměř třetina lidí se doma dívá na filmy dvakrát až třikrát týdně a dalších 22 procent zhlédne v týdnu doma jeden film.

Devět z deseti Čechů v domácnosti sleduje televizní vysílání nebo jeho záznam, více než třetina lidí využívá internet a stažená data.

Do kina častěji chodí muži, mladí lidé mezi 18 až 29 lety, vysokoškoláci a lidé z větších měst. Naopak domácí sledování filmů preferují ženy, lidé s nižším vzděláním a ekonomicky neaktivní, zejména důchodci. "Jedním z důvodů, proč tito lidé nechodí do kina, může být cena vstupenek," řekla České televizi spoluautorka výzkumu Martina Hájková. V televizi Češi nejčastěji sledují krimi, detektivky nebo romantické filmy.

Podle dubnových dat UFD ale tržby tuzemských kin stouply v prvním čtvrtletí meziročně o 13 procent na 509 milionů korun. Do biografů přišlo 3,9 milionu diváků, oproti loňsku také o 13 procent víc.

Z hlediska počtu diváků si v prvním čtvrtletí nejlépe vedl životopisný film Lída Baarová režiséra Filipa Renče, který vidělo skoro 390 tisíc diváků. Zhruba o 50 tisíc diváků méně navštívilo americký dobrodružný film Deadpool. Na třetí příčce žebříčku návštěvnosti skončila česká komedie Padesátka, který si nenechalo ujít přes 270 tisíc lidí.