Představte si ne příliš složitou situaci. V kapse vám zazvoní mobil, vy jej vytáhnete, zvednete a hovoříte s jinou osobou. Ať už ji znáte nebo ne, víte, že jde o skutečného člověka, který na vás reaguje, odpovídá vám a posouvá hovor kupředu. Co kdyby ale byla na druhé straně umělá inteligence, schopna vyřídit za svého majitele prakticky jakýkoliv požadavek? Co kdyby byl její hlas k nerozeznání od lidského a vy už si tak nikdy nebyli jisti, s kým ve skutečnosti hovoříte? A co kdyby byl asistent od společnosti Google chytřejší, než vy?
Tak přesně něčeho takového se možná v blízké budoucnosti dočkáme. Firma Google představila nedávno revoluční novinku nazvanou Google Assistant. A nejedná se o žádnou vědeckofantastickou představu, jejíž realizace bude trvat roky.
Na nedávném veletrhu byla totiž tato funkce představena již v praxi. Představitel firmy Google přehrál záznam hovoru, na němž jeho umělý asistent volal do kadeřnictví. Hlas zněl naprosto lidsky a kadeřnice neměla nejmenší tušení, že nemluví s člověkem.
Podle Googlu nejde o žádné technologické demo, ale o skutečnou ukázku funkčnosti. "Umělá inteligence dokáže pružně reagovat na vývoj hovoru. Je naprosto přirozená. Vyvíjeli jste tento projekt roky." řekl pro web The Verge představitel firmy Sundar Pichai.
Virtuální asistent by měl být testován již během tohoto léta. Google tvrdí, že ještě chybí doladit některé aspekty jeho fungování. Brzy by ale chtěli mít službu, která bude schopna zarezervovat místa v restauraci, objednat dovolenou nebo koupit lístky do divadla.
Asistent prý dokáže pružně a inteligentně reagovat i ve chvíli, kdy konverzace nejde tak jak bylo naplánováno. Přesto ale zatím není dokonalý. "Víme to a chceme velmi tvrdě pracovat na odstranění nedostatků." tvrdí Pichai.
"Chceme, aby byl v první řadě užitečný a usnadňoval lidem život." dodává. "Například když se ráno probudíte, nebudete vědět kde vám hlava stojí a vaše dítě bude nemocné, asistent vás může objednat k lékaři. Vy mezitím připravíte snídani." přibližuje Pichai svoji představu o budoucím fungování služby.
Testy prý zatím probíhají velmi dobře. Podle vývojářů zvládl asistent většinu hovorů vyřídit úspěšně a bez jejich zásahu. Rozhovory probíhaly přirozeně a lidé na druhém konci neměli pocit, že hovoří s neživou inteligencí.
Související
28. září 2024 17:22
12. září 2023 19:25
16. května 2023 19:40
25. dubna 2023 17:37
6. února 2023 21:50
24. ledna 2023 21:54