reklama

Server EuroZprávy.cz před nedávnem informoval o tom, že povolání jako pokladní, prodejce, pošťák, operátor nebo dřevorubec jsou dnes naprosto běžná a vykonávají je miliony lidí po celém světě. Podle odborníku ale právě tito lidé přijdou v brzké době o práci.

Podle serveru Business Insider totiž právě tato povolání nahradí v následujících letech roboti. První lidé, jejichž místo bude ohroženo, budou pracovníci na pokladnách. V podobné pozici jsou i pracovníci v rychlých občerstveních, takzvaných fastfoodech. 

Server jako další povolání, která jsou ohrožena, uvedl například prodejce šperků, letenek, jízdenek nebo prodejce v cestovních kancelářích. Kritická je i situace v případě pošťáků a v ohrožení jsou i telefonní operátoři. Stejně tak i nebezpečné povolání dřevorubce mohou nahradit stroje. A to i přesto, že se od kácení lesů upouští stále více.

Seznam kriticky ohrožených pozic se ale nyní rozšířil a nově mezi ně patří například zaměstnanci některých institucí. Například knihovníci by mohli být za několik let minulostí. Podle odborníků se totiž už dnes tlačí nejen na digitalizaci svazků a knih, ale i na automatizaci knihoven jako takových.

Roboti mají oproti zaměstnancům mají tu výhodu, že neznají pracovní dobu, stres, dovolené ani pauzy na oběd. Postupně tak mohou některá povolání částečně či zcela eliminovat. Příkladem mohou i být pracovníci v letecké dopravě.

Práci dispečerů podle odborníků nahrazují inteligentní navigace a automatické sledování polohy. A piloti už dnes také téměř nejsou potřeba. Převážná většina letu je automatizována a letadla už dnes řídí autopiloti. Nedávný výzkum dokonce zjistil, že piloti boeingů 777 pilotují letadlo v průměru pouze 7 minut. Zbytek za ně odvedou stroje.

Velmi nejistá je i budoucnost manažerů sociálních sítí. Prostředí, které je pro starší generace stále poměrně složité a spletité, je pro dnešní mládež druhým domovem. To, za co dnes firmy platí velké peníze, bude v brzké době ovládat každý.

Loading...

1 komentář (Poslední 14.11. 19:56) Napište svůj názor

reklama