Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Rádi si po obědě dáchnete? Podle lékařů je to to nejhorší, co můžete udělat

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixabay

Každý si asi čas od času rád zdřímne, třeba po vydatném víkendovém obědě, kde je v hlavní roli kachna a kupa knedlíků. Nejnovější vědecké poznatky ovšem ukazují, že šlofíky mohou i pořádně uškodit zdraví.

Lidé, kteří si krátká odpolední zdřímnutí dopřávají pravidelně, si mohou pořádně škodit. Především v případě, že jejich spánková siesta je dlouhá a spíš než šlofík připomíná předskokana nočního snění.

A zatímco až doteď se odpolední siesta brala v podstatě bezvýhradně jako přínosná věc, nejnovější vědecké studie ukazují, že pravda je úplně jinde.

Jak totiž upozorňuje britský Mirror, vědci z tokijské univerzity zjistili, že lidé, kteří si denně dopřávají šlofíky delší než půl hodiny, mají skoro o 50 procent vyšší riziko onemocnění cukrovkou oproti těm, kteří uléhají až večer a celý den fungují bez "dobíjecích pauz".

Vedoucí výzkumného týmu Tomohide Yamada upřesnil, že zvýšené riziko se týká diabetu druhého typu. Ale uklidnil, že pokud si zdřímnete na méně než půl hodiny, můžete být v klidu.

"Několik studií prokázalo, že takto krátká zdřímnutí naopak zlepšují motorické schopnosti a pomáhají soustředit se," tvrdí Yamada.

Pokud naopak zaspíte a vaše siesta se protáhne, vstoupíte do fáze hlubokého spánku, kterou ovšem nedokončíte. A proto jste po probuzení ještě víc grogy než před zahájením odpoledního odpočinku.

Témata:  lidé spánek

Související

Aktuálně se děje

12. června 2026 21:37

Charlotte Gottová nečekaně vydala další píseň

První píseň Charlotte Gottové už její fanoušci nepochybně znají nazpaměť, takže je nejvyšší čas vypustit do světa další. Nadaná dcera nejslavnějšího českého zpěváka to udělala. Lidé už si mohou poslechnout její druhou skladbu. 

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy