Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Souboj čajů. Je zdravější zelený, nebo černý? Vědci vyřešili odvěké dilema

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Pixmac

Pravidelné pití zeleného čaje prodlužuje život a významně snižuje riziko úmrtí na srdeční choroby a mrtvici. K tomuto závěru dospěli čínští vědci, kteří přes sedm let sledovali zdravotní stav více než 100.000 lidí a zkoumali, jak jej ovlivňuje pravidelná konzumace čaje.

Podle vědců je přínos pití zeleného čaje jednoznačný, u černého čaje se jim ale takovou souvislost prokázat nepodařilo, napsal server The Independent.

Čínští odborníci se zaměřili na rozdíly mezi zdravotním stavem pravidelných pijáků čaje a lidí, kteří čaj konzumují méně než třikrát týdně.

Ve studii zveřejněné v časopise European Journal of Preventative Cardiology dospěli k tomu, že průměrný padesátiletý milovník zeleného čaje bude mít předpokládanou dobu dožití o 1,26 roku delší než člověk, který čaj nepije vůbec nebo jen zřídkakdy. Konzumenti čaje rovněž čelí o 22 procent nižšímu riziku, že zemřou na srdeční příhodu nebo mrtvici.

Podle výzkumníků nelze jednoznačně říci, proč má čaj tak blahodárný efekt. Zmiňují však například to, že obsahuje polyfenoly, skupinu chemických sloučenin, které mohou být účinné v prevenci srdečních chorob.

Témata:  čaj zdraví

Aktuálně se děje

11. srpna 2026 9:15

Tajemství skvělé postavy Heleny Vondráčkové. Drží se několika zásad

Heleně Vondráčkové zbývají poslední měsíce do kulaté osmdesátky, kterou příští rok oslaví na pódiu, kde strávila velkou část svého života. I kvůli koncertům se musí stále udržovat ve skvělé kondici. Co jí k tomu pomáhá? 

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy