reklama

Úřady odhadují, že v táboře žije asi 4,500 lidí, policejní zdroje s odkazem na počet rozdaných jídel každý den mluví o 7,000. Nicméně agentury zabývající se pomocí v táboře naznačují, že populace Džungle je ještě vyšší. Podle sčítání lidí provedeného skupinu Auberge des Migrants na místě žije 8,922 lidí.

Celkový počet migrantů v nechvalně známé Džungli v Calai se v posledních šesti měsících navzdory snaze úřadů zdvojnásobil, tábor se teď stal „závažným zdravotním a bezpečnostním rizikem", oznámila v sobotu policie.

Už v pátek řekl jeden z tamních důstojníků, který se na místě snaží o udržování pořádku, listu Le Monde, že „to, co se tam děje, je skutečně úděsné". „Je to horší než kdy jindy. Je nemožné zjistit, jestli se například uvnitř neskrývá džihádista z Belgie. Tento tábor představuje slepý bod pro národní bezpečnost, jde o stav nouze," přiznal.

Problémy jsou s bydlením, hygienou i stravou. Lidé žijí ve zchátralých a polorozpadlých přístřešcích, v táboře fungují nelegální restaurace. Úřady se z hygienických důvodů snažily uzavřít 72 nelicencovaných stánků a restaurací. Neúspěšně.

Špinavý kempu je také prosycen nemocemi, násilím a prostitucí a brzy se z něj zřejmě stane „no-go zóna" dokonce i pro policii, která je často napadána železnými tyčemi a kameny, když se snaží vstoupit a řešit na místě problémy všeho druhu.

Denis Hurth z policejního odbor řekl deníku Le Figaro, že hrozba terorismu způsobila vyslaní policistů do všech velkých měst ve Francii, výsledkem je ale to, že Calais bylo ponecháno na vedlejší koleji. V Calais podle něj působí jen osm jednotek a tři skupiny polovojenské policie, které sotva stačí řešit „mamutí problémy týkající se veřejného pořádku".

„Máme asi jen asi 1000 důstojníků, kteří mají řešit obrovské ohrožení veřejného pořádku," dodal. A Pascal Brice, šéf francouzského úřadu na ochranu uprchlíků dodal: „Identifikace rizikových osob, se pro nás nyní stala absolutní prioritou. Je nezbytně nutné, abychom je vykořenily."

Loading...

1 komentář (Poslední 15.08. 08:43) Napište svůj názor

reklama