Washington - Web Financial Times dnes uvedl, že internetový vyhledávač Google přiznal, že ve svém zpravodajství o volbách v USA použil špatnou metodiku. Kvůli tomu se uživatelům objevovaly nesprávné zprávy o vítězství republikána Donalda Trumpa ve chvíli, kdy vedla demokratka Hillary Clintonová.
Google čelil ostré kritice poté, co vyšlo najevo, že ve svém vyhledávání dal během předvolební noci přednost blogu s názvem 70News, který tvrdil že Donald Trump volby vyhrál. V tu dobu však podle jiných statistik na Googlu vedla o 700.000 hlasů jeho demokratická soupeřka Clintonová.
Společnost se omluvila, hájila se tím, že své algoritmy manuálně nekoriguje, aby zamezila nařčení z toho, že cíleně ovlivňuje informace, které zprostředkovává. Jejím cílem je prý poskytovat uživatelům nejrelevantnější a nejužitečnější informace.
Google vydal prohlášení, ve kterém tvrdí, že zadavatelům reklamy zabrání v umisťování reklam na stránky se lživým obsahem. Chce, aby se reklamy v budoucnu neobjevovaly na stránkách, které "dezinformují či skrývají informace o vydavateli". Jak toho hodlá docílit, neuvedl.
Není však prvním internetovým gigantem, který se v souvislosti s volbami setkal s kritikou. Strhla se i na facebook, který údajně neblokoval falešné zprávy, se kterými se před volbami roztrhl pytel. Zakladatel facebooku Mark Zukerberg tuto informaci však popřel.
Problémy poukázaly na to, že pro Google, facebook a internetové uživatele může být těžké rozeznat, kdy se jedná o legitimní zpravodajství, míní ředitelka programu žurnalistiky a etiky na univerzitě Santa Clara Sally Lehrmanová.
Témata: Google, volby v USA
Související
28. září 2024 17:22
12. září 2023 19:25
16. května 2023 19:40
25. dubna 2023 17:37
6. února 2023 21:50
24. ledna 2023 21:54