reklama

Zřícený letoun Avro RJ85, na jehož palubě cestoval brazilský fotbalový klub Chapecoense, měl dolet 2965 kilometrů, což je i vzdálenost naplánovaného tragického letu mezi bolivijským Santa Cruz a kolumbijským Medellínem.

V letovém plánu měl pilot sice podle aerolinek LaMia, kterým stroj patřil, stanovené dvě možnosti pro mezipřistání k dotankování, ale nevyužil je.

"Můžeme jasně potvrdit, že letadlo v okamžiku nárazu nemělo žádné palivo," řekl Varón na tiskové konferenci. Dodal, že tento závěr vyšetřovatelé stanovili po inspekci trosek na místě neštěstí.

Představitel kolumbijského úřadu pro bezpečnost letového provozu Freddy Bonilla dodal, že předpisy stanovují, že letadlo musí mít palivovou rezervu pro třicetiminutový let, aby mohlo v případě nouze přeletět k záložnímu letišti. "V tomto případě letoun neměl palivo, aby se dostal na záložní letiště," řekl Bonilla. "Motory jsou zdrojem elektrické energie," dodal s odkazem na pilotovo nouzové hlášení o naprostém výpadku elektřiny a o nedostatku paliva.

reklama