Berlín – Velké množství migrantů v Německu by mohlo mít negativní dopady také na školský systém. Varuje před tím německá filologická asociace, podle které by do vzdělávacího systému mohlo vstoupit až 300 tisíc dětí migrantů.
Školy jsou naprosto nepřipravené na desetitisíce dětí, které by mohly školský systém zahltit způsobit ghettoizaci ve třídách a zbrzdění pokusů o integraci. Heinz-Peter Meidinger, šéf filologické asociace a Svazu gymnazijních učitelů říká, že „pro tento mamutí úkol existuje příliš malá státní podpora" a tvrdí, politici jen velmi málo chápou skutečné problémy. Jeho slova cituje list Die Welt.
„Politici věří, že udělali své domácí úkoly, když vytvořili tisíce tříd a nabrali 13.000 učitelů," myslí si Meidinger. Varoval, že „převedení dětí z uvítacích jazykových kurzů do tříd v běžných školách přináší obrovské problémy a má zásadní nedostatky“.
Poznamenal také, že mnoho migrantů žije i s jejich dětmi v místech, která jsou již z velké části naplněna migranty a že se to projevuje i ve školách, do kterých mají nastoupit. „Víme, že sociální a etnická segregace je zdrojem jedu pro úspěšnou školní a sociální integraci. Hrozí ghettoizace ve školském systému,“ varuje.
Největší překážkou pro všechny učitele dětí migrantů je jazyková bariéra. Meidinger řekl, že právě kvůli tomu budou výsledky vzdělávání migrantů zřejmě horší. Vzdělání je přitom důležitým pilířem pro integraci do německé společnosti jak v kulturním, tak i v ekonomickém smyslu. Náklady na vzdělávání migrantů v Německu se odhadují na více než 3 miliardy eur ročně.
Nedávné zprávy ukázaly, že počet migrantů v německém školském systému se rychle zvyšuje, v posledních pěti letech se zdvojnásobil. Navzdory velkému nárůstu procenta přistěhovalců, vzrostl počet těch, kterým se skutečně podaří dokončit školu, jen o pět procent- z 38 procent na 43 procent.
Související
25. listopadu 2024 19:13
25. listopadu 2024 17:27
19. listopadu 2024 15:42
19. listopadu 2024 9:30
15. listopadu 2024 16:36
7. listopadu 2024 20:11