Mnichov (Německo) - Zadavatelé reklamy mají velmi jasné představy o tom, jaké obrázky použít k přilákání potenciálních nových zákazníků v seniorské demografické skupině. Přesto je to nesmírně obtížné.
Prošedivělé vlasy, vrásky (ale jen kolem očí), štíhlí a atletičtí. Tak vypadá většina starších modelů, kteří se objevují v reklamách, napsal zpravodajský server Süddeutsche Zeitung.
Ovšem když je vidíte šťastně brázdit venkovskou krajinu na elektrokolech, anebo se rozesmáté objímat v reklamě na léky na prostatu, vypadají spíš jako komiksové postavičky než skutečné lidské bytosti.
Otázkou je, jak dlouho ještě dokáže ekonomika táhnout tento zastaralý vlak. V Německu ještě nikdy nebylo tolik důchodců - a demografie dál míří tímto směrem. Každý pátý obyvatel Německa je starší 65 let - do roku 2060 to bude každý třetí.
V loňském roce mělo Německo poprvé v historii víc potenciálních zákazníků nad 50 let, než ve věkové kategorii od 14 do 49 let. Už jen tato čísla dělají tuto cílovou skupinu obzvláště zajímavou. "Mnoho společností podceňuje potenciál této 'nové generace' jako cílové skupiny," řekla Ursula Friedsamová, která se podílí na pořádání obchodního veletrhu "66" pro seniory v Mnichově.
Naše společnost vzhlížející k mládí má tendenci vnímat pojem "starý" jako "nepřitažlivý", což ve firmách vyvolává strach oslovovat seniorské kategorie z obavy, že by se jich mohly nějak dotknout. "Bohužel je velmi těžké vyhnat z marketingových oddělení firem tyto stereotypy," dodala Friedsamová.
A skrývá se v tom další problém. Kategorie "nad 50 let" zahrnuje několik desetiletí, což ztěžuje definování a studii "starších" jako jediného demografického bloku se stejnými tužbami či zájmy.
Související
18. ledna 2021 10:23
16. prosince 2020 15:27
19. listopadu 2020 22:17
26. října 2020 18:55
10. července 2020 21:57
18. června 2020 10:24