Berlín - Německo už tolik neřeší nápor nových uprchlíků. Nyní se zaměřuje na integraci těch, kteří již v zemi jsou. Spolková ministryně školství Johanna Wanková se vyslovila pro co nejvyváženější skladbu žáků ve třídách, pokud jde o jejich původ.
Školní třídy s podílem přistěhovalců nad 35 procent vede podle německého sdružení gymnaziálních učitelů jazyků ke snížení výkonnosti žáků a jejich obtížnější integraci. Sdružení proto vítá, že Wanková se nyní poprvé veřejně vyslovila pro omezení počtu žáků z přistěhovaleckých rodin ve třídách, ocenil ministryni šéf asociace Heinz-Peter Meidinger.
Wanková řekla, že je proti jedné pevně stanovené kvótě, protože regionální rozdíly jsou příliš velké. "Jasné ale je, že podíl dětí z přistěhovaleckých rodin a ostatních by měl být co nejvyváženější," uvedla křesťanskodemokratická politička v rozhovoru se zpravodajským týdeníkem Focus.
Podle ministryně by neměly existovat třídy, v nichž příliš vysoký podíl žáků s migrační historií vede k tomu, že se mezi sebou baví především ve svém rodném jazyce. To prý ztěžuje integraci.
Učitelé gymnázií rovnou varují před "ghettoizací školství". Jestliže jsou děti uprchlíků v městských aglomeracích posílány především do spádových škol s volnými kapacitami, integrace se nedaří, varují středoškolští učitelé.
Proti rozmísťování dětí z přistěhovaleckých rodin do jiných škol se staví školský odborový svaz VDE, který zastupuje kolem 140.000 pedagogů. Upozorňuje, že pokud by se tak nejasný požadavek uplatňoval, musely by být některé třídy například v porúrských městech zcela zrušeny.
Související
25. listopadu 2024 19:13
25. listopadu 2024 17:27
19. listopadu 2024 15:42
19. listopadu 2024 9:30
15. listopadu 2024 16:36
7. listopadu 2024 20:11