Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Slovensko je na nohou: Pracovník benzinky odmítl obsloužit cizince tmavší pleti. To je ostuda, zuří lidé

Vlajka Slovenska
Vlajka Slovenska
Foto: Pixabay

Bratislava – Slovenská média informují o případu, kdy zaměstnanec čerpací stanice Slovnaft odmítl obsloužit cizince tmavší pleti. Celému incidentu přihlížel také Slovák, který kauzu zveřejnil na sociálních sítích. Společnost se nejprve vymlouvala, nakonec se ale cizinci omluvila.

Zákazník Slovnaftu Matúš Ritomsky v sobotu na facebookové stránce Slovnaftu upozornil na arogantní chování jednoho ze zaměstnanců čerpací stanice ve slovenské Lamači. Cizinec tmavší pleti se anglicky ptal dálniční známku. Zaměstnanec mu však odpověděl pouze ve slovenštině, že mu nerozumí a ani nechce rozumět.

„Před pár minutami jsem byl svědkem hrubého a neprofesionálního chování vašeho zaměstnance ve službě. Před námi byl pán mluvící anglicky, který se ho ptal na dálniční známku. Zaměstnanec mu arogantně odpověděl: Já nerozumím a ani nechci rozumět,“ popisuje situaci očitý svědek, který dodal, že pokladnímu žádost přeložil do slovenštiny. „Zaměstnanec za pultem odpověděl: Vím velmi dobře, co chce, ale takovým lidem nebudu nic prodávat. Tato reakce nás překvapila, protože anglický mluvící pán byl slušný a nevěděl, v čem je problém. Já jsem však už tušil, že problém je možná tmavší barva pleti anglicky mluvícího pána,“ tvrdí Slovák.

„Společně s kolegy jsme se vašeho zaměstnance zeptali, jestli se zdá mu zdá být v pořádku neobsloužit zákazníka jen proto, že je ze zahraničí a má jinou barvu pleti. Na to váš zaměstnanec řekl něco v tom smyslu, že o tom nic nevíme, že celý den jen sedíme v kancelářích a lidi jako je tenhle neznáme. Ptali jsme se, jestli toho pána zná. Samozřejmě, že ho viděl poprvé,“ shrnul rozhovor s pracovníkem stanice Matúš Ritomsky. „Vzhledem k tomu, že naše dobře myšlená snaha domluvit vašemu zaměstnanci neměla žádný účinek, ale jen další arogantní reakce, chtěl bych požádat kompetentní lidi ve vaší společnosti, aby zabránili opakování podobného chování,“ dodal Slovák.

Jak upozorňuje server Mediálne.sk, Slovnaft se nejprve pokusil věc odbýt s tím, že vše bylo jinak. „Dobrý den, Matouši, tato situace, kterou popisujete, nás velmi mrzí, zřejmě šlo o selhání jednotlivce. Servisní stanici na chování zaměstnance určitě upozorníme a co nejdříve to prověříme. Věříme, že v budoucnu se podobná situace opakovat nebude,“ uvedla v reakci na FB administrátorka stránek, která se podepsala jako Slávka.

Jen o pád hodin později přibyl další komentář, podle kterého měl zahraniční zákazník zájem o službu elektronického mýtného. „Jelikož její vyřízení trvá delší dobu a na čerpací stanici bylo v té době několik zákazníků, obsluha ho požádala, aby chvíli počkal. Do této diskuse se následně zapojili další čekající na čerpací stanici.. Zde zřejmě obsluha komunikaci se zákazníky nezvládla, což nás velmi mrzí. Situaci budeme dále řešit. Projevy nesnášenlivosti jsou v zásadním rozporu s našimi etickými hodnotami a odmítáme je na čerpacích stanicích Slovnaft,“ napsala firma.

Svědci ale i po tomto vyjádření trvali na svém původním popisu situace a na sociálních sítích dál věc komentovali. V neděli pak mluvčí Slovnaftu zveřejnil tiskovou zprávu, v níž se společnost omluvila. „Po důkladném prověření události se omlouváme dotyčnému zahraničnímu zákazníkovi, svědkům konfliktu a dalším, kterých se tato situace dotýká. Přiznáváme selhání obsluhy a její nepřiměřené a nezvládnuté chování nás mrzí. Projevy rasismu a nesnášenlivosti jsou v rozporu s našimi etickými hodnotami a odmítáme je na čerpacích stanicích Slovnaft tolerovat, "uvádí mluvčí společnosti Anton Molnár.

Zaměstnanec podle vyjádření dostane ještě jednu šanci, ale podobné chování už u něho nebude tolerováno. Pokud se podobný incident bude opakovat, budou prý vyvozeny personální důsledky. Jako společnost později dodala na sociální síti, se zmiňovaným zaměstnancem jsou již léta spokojeni a protože jde o první takové selhání, odejde jen s výtkou.

V diskuzi pod příspěvky slovenští diskutující často poukazovali, že nejde jen o izolovaný problém, ale že se také věci dějí denně. „Páni, to je opravdu ostuda. Jaký obrázek si ten pán udělá o Slovensku?“ nechápala jedna z diskutujících. „Chceme všechny druhy výhod, výhody v zahraničí, na dovolené, na silnicích a je nám jedno, jestli nás obsluhuje černoch, blonďatá kráska, nebo indián, chceme pohodlí a maximum. Ale doma se budeme chovat jako sedláci, arogantní "vlastenci" a blbci. Škoda...“ dodala další.

Témata:  Slovensko rasismus

Související

Aktuálně se děje

22. listopadu 2024 12:55

Kolik to stálo? Král Karel III. a dvě miliardy utracené po smrti Alžběty II.

Když v září 2022 zemřela všemi milovaná královna Alžběta II., tak v Británii nezavládlo bezvládí. Trůnu se ujal její syn Charles pod panovnickým jménem Karel III. Na oficiální korunovaci si však musel počkat až do května 2023. Stejně jako si britští daňoví poplatníci museli do těchto dní počkat na účet za korunovaci. 

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy