Berlín - Podle pravidelné měsíční zprávy spolkového ministerstva financí je emisní skandál rizikem pro největší evropskou ekonomiku. Automobilový průmysl je největším vývozcem z Německa. Poskytuje zhruba 800.000 pracovních míst.
Ministerstvo označilo skandál Dieselgate, který vypukl před téměř dvěma lety, za hrozbu pro Německo, spolu s rozhodnutím Británie opustit Evropskou unii a ochranářskou obchodní politikou Spojených států.
"Rizika spojená s tím, jakou podobu bude mít brexit, a s budoucí obchodní politikou USA zůstávají," uvedlo ministerstvo. "K tomu by takzvaná dieselová krize měla být klasifikována jako nové riziko pro německou ekonomiku, i když dopady v tuto chvíli není možné vyčíslit," dodalo.
Německou ekonomiku ve druhém čtvrtletí táhly hlavně výdaje domácností a státu. Hrubý domácí produkt se ve druhém čtvrtletí zvýšil o 0,6 procenta. Naopak slabší zahraniční obchod zpomalil růst, protože vývoz rostl výrazně méně než dovoz.
Ministerstvo dodalo, že očekává, že průmyslový sektor bude pokračovat v rozmachu také ve třetím čtvrtletí, což ukazují indikátory zakázek a nálady podnikatelů. Dieselová krize by však mohla vrhnout stín na výhled růstu vzhledem k důležitému postavení automobilového průmyslu.
Témata: dieselgate, automobilový průmysl, Německo, Volkswagen
Související
16. září 2020 9:01
25. května 2020 13:39
8. prosince 2019 20:28
30. září 2019 14:31
18. září 2018 11:57