reklama

Společnost pro výzkum trhu YouGov zjistila, že 34 procent Britů si myslí, že za 20 let už se na britských ostrovech hotovost používat nebude.

"Dnešní spotřebitelé upřednostňují platby kartami a mobilním telefonem před hotovostí, což pochopitelně ovlivňuje i způsob, jak obstarat peníze," říká Paulette Roweová ze společnosti Barclaycard Payment Solutions. "Deset let od doby, co jsme v Británii zavedli bezkontaktní platby, se už více než polovina transakcí do limitu 30 liber provádí technologií 'přiložit a jít'," citoval ji zpravodajský server BBC.

Její firma vloni spolu s 11 charitativními společnostmi testovala bezkontaktní dárcovské boxy. Lehká, snadno přenosná krabice vypadá jako běžná schránka na výběr peněz, ale uvnitř má zabudovanou čtečku bezkontaktních karet. Boxy byly umístěny u pokladen v supermarketech, nebo s nimi chodili dobrovolníci. Zjistilo se, že průměrná darovaná suma něco přes tři libry (asi 90 Kč) převýšila peněžní částky, jaké lidi házeli do charitativních schránek dřív. Bezkontaktní boxy hodlá v budoucnu využívat přes 40 procent charitativních organizací.

Amsterodamská společnost N=5 přišla s kabátem, do kterého všila čtečku karet a LCD displej. Jedno přiložení karty znamená příspěvek jednoho eura (asi 26 Kč). Zimní kabát testovala koncem loňského roku v Rotterdamu a v Amsterodamu. Za dary by pak bezdomovec mohl v příslušné charitě získat jídlo a další nezbytnosti.

Jiné charitativní organizace oblékají do vestiček se čtečkami karet zvířata. Například u Blue Cross jste se mohli pomazlit se psem a přitom "pustit chlup". Ten standardně činil dvě libry (asi 60 Kč), ale na přání vám psovod mohl částku manuálně změnit. Psí "schránky" si získaly popularitu a i když jejich přínos zatím nebyl nijak úžasný, do budoucna s nimi organizace rozhodně počítá.

Společnost UK Payments předpovídá, že v roce 2026 se bude v hotovosti provádět jen 21 procent plateb, zatímco loni to bylo 40 procent. Pokud by charity přijímaly pouze hotovost, ročně by tak podle Barclaycard přicházely o 80 milionů liber.

Loading...

0 komentářů Napište svůj názor

reklama