reklama

"Na tuzemsku nám jde dobře desítka a výborně dvanáctka. Pito roste stabilně. Meziroční růst v tuzemsku je 12 procent, v srpnu jsme měli nejvyšší měsíční prodej za poslední tři roky, 5451 hektolitrů," řekl dnes na slavnostech v areálu řekl ředitel pivovaru Daniel Dřevikovský. Samson patří do brazilsko-belgické skupiny AB InBev.

Pivovar chce příští rok rozšířit prodeje v ČR a sousedních zemích. Od roku 2014 investoval 400.000 Kč. Letos se dodělávalo kvasné hospodářství, nové jsou přetlačné tanky i paster s kapacitou 24.000 lahví za hodinu. Plnič naplní šest lahví za vteřinu.

Samson exportuje 61 procent produkce, většinu tvoří exportní ležák 1795. Příští rok plánuje minimálně desetiprocentní nárůst výstavu v ČR a pětiprocentní pro export. "Nejvíce si slibujeme od našich tradičních trhů v Rakousku a Dánsku. Nově jednáme o průniku piv značky Samson do Itálie. Budou to řádově vyšší tisíce hektolitrů, vstoupili jsme do jednání," řekl ředitel.

Pivovar Samson má od srpna nového sládka. Luboše Martiše, který v podniku působil 19 let, nahradil Radim Lavička. Sládek připravuje na první polovinu příštího roku retrospeciály určené pro České Budějovice.

"Chceme se zaměřit na české pivo, český ležák, na kvalitu. Na klasické pivo desítku, jedenáctku, dvanáctku plus tmavé pivo. A zaměřím se hlavně na naše zaměstnance, protože potřebuji, aby byli spokojení, ruku v ruce s tím jde kvalita piva. To je můj největší cíl," řekl Lavička, který v Samsonu pracuje 17 let. Vystudoval střední pivovarnickou školu v Praze.

reklama