reklama
Hvězdy Superstar se vrací! Sámer Issa a Martina Balogová vydali tuhle vánoční píseň - anotační obrázek
Hvězdy Superstar se vrací! Sámer Issa a Martina Balogová…

Luxusní značky podle soudu mají právo vybrat si, kdo prodává jejich produkty, aby si ochránily svou image a exkluzivitu, a tím, že spotřebitelům omezí volbu, neporušují pravidla hospodářské soutěže.

Verdikt se týká sporu německé pobočky firmy Coty, mezi jejíž značky patří Marc Jacobs, Calvin Klein a Chloé, a německou maloobchodní společností Parfümerie Akzente, která prodává zboží firmy Coty na internetových stránkách, přestože ta s tím nesouhlasí.

Kritici verdiktu se obávají dopadu na menší podnikatele. V tomto duchu vyzněly dva obdobné případy v Německu, kde se v posledních letech antimonopolní úřad vyslovil proti velkým značkám. Společnosti Adidas a Asics přinutil, aby omezení online prodeje stáhly, s odůvodněním, že online platformy jsou rozhodující pro malé a středně velké firmy i pro spotřebitele. Úřad dospěl k závěru, že zákaz prodeje přes takové weby, jako je Amazon a eBay, má za cíl kontrolu cen. Současně koncentruje prodej do rukou výrobců a několika velkých firem a poškozuje menší obchodníky.

Německý antimonopolní úřad nyní poznamenal, že jeho verdikty se netýkaly luxusních značek. "Tento rozsudek stanoví zásady pro EU jako celek. Německo se bude muset přizpůsobit evropské judikatuře a přijmout tento druh restrikcí, nebudou-li v rozporu s legislativou hospodářské soutěže," uvedl úřad podle agentury Reuters.

– Globe24.cz / ČTK

0 komentářů Napište svůj názor

reklama