Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Nejlépe placený youtuber? Je mu šest let a diky hráčkám vydělává miliony

Teenageři
Teenageři
Foto: Pixabay

Los Angeles - Šestiletý Ryan se stal jednou z nejvíce vydělávajících hvězd internetu, pobírá ročně 11 milionů dolarů. Tento týden ho časopis Forbes označil za osmého nejlépe placeného člověka na YouTube.

Malý Američan si hraje s hračkami a více nebo méně nadšeně je komentuje na svém kanálu Ryan ToysReview.

Za rok do 1. června 2017 Ryan vydělával téměř milion dolarů měsíčně - před zdaněním a poplatky. To je zhruba třicetinásobek měsíční výplaty amerického prezidenta a téměř dvojnásobek mzdy průměrného hráče americké Národní basketbalové ligy (NBA), napsal list The Times.

Všechno začalo v březnu 2015, kdy byly Ryanovi tři roky a jeho rodiče nahráli na internet prosté, patnáctiminutové video, jak Ryan otevírá krabici s vláčkem Lego Duplo a začne si hrát s kostkami. V té době sledoval spoustu kanálů s hodnocením hraček, a především se rád díval na děti, které točily videa o Mašince Tomášovi, jak říká jeho matka, která udržuje příjmení i bydliště rodiny v tajnosti.

"Jednoho dne se mě zeptal: 'Jak to, že já nejsem na YouTube, když ostatní děti tam jsou?" uvedla v loňském roce na TubeFilteru. "A tak jsme se rozhodli, že to můžeme zkusit. Vzali jsme ho do obchodu a koupili mu první hračku. A tím to začalo."

Do ledna 2016 měl Ryan více než milion předplatitelů. V září 2016 označil TubeFilter jeho Ryan ToysReview za nejoblíbenější kanál YouTube na světě. Dnes má deset milionů abonentů a jeho nejsledovanější video nasbíralo 16 miliard zhlédnutí.

Spousta dětí na celém světě fascinovaně sleduje nová videa, která Ryanovi rodiče přidávají každý den, a tráví celé hodiny tím, že se dívají, jak rozbaluje dárky a občas mluví jako jejich kamarád do kamery. Filmuje se převážně o víkendech, aby to nezasahovalo do Ryanovy školní výuky. Původním smyslem videí bylo, že v nich bude Ryan hodnotit hračky, ale často má sotva dost času, aby zhodnotil jeden předmět, než jeho pozornost odláká jiný. Tím se ale maximalizuje komerční dopad každé z epizod.

Jeho nadšení může mít výrazný dopad na prodej. "Pokud nějaký produkt získá deset nebo i dvacet milionů zhlédnutí a vy vidíte, jak se Ryanovi líbí, pak je to na obchodech hodně znát," uvedl výkonný ředitel serveru Toys, Tots, Pets & More Jim Silver. Server se specializuje na hodnocení hraček.

Technologická a mediální síť The Verge Ryanovu show označila za "směs nevinného dětství s nekonečným a často zahlcujícím konzumerismem". Ryanova videa obsahují prvky osobního deníku, kdy ukazuje, že má nově ostříhané vlasy, je na narozeninové párty nebo si hraje na schovávanou, ale mísí je s takzvaným "rozbalovacím videem", což je lukrativní a populární online žánr, v němž lidé rozbalují balíčky s nově zakoupenými předměty, jako je elektronika či luxusní zboží.

Témata:  hračky děti reklama

Související

Aktuálně se děje

17. ledna 2025 16:23

Takové kraviny. Ondřej Brzobohatý si stýská nad průběhem rozvodu

Ondřej Brzobohatý už by se asi rád zbavil dědictví po nevydařeném manželství s Taťánou Kuchařovou. Zatím ale platí, že kudy chodí, tam se ho na tuto záležitost ptají. 

Zdroj: Jiří Hrubý

Další zprávy