Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Bratr teroristy z Bruselu pojede do Ria. Reprezentuje Belgii

Ilustrační foto
Ilustrační foto
Foto: Lukáš Henzl, EuroZprávy.cz

Montreux – Poněkud neobvyklý příběh přinesla agentura AFP. Bratr jednoho z teroristů, kteří zaútočili v Bruselu, bude paradoxně zastupovat Belgii na olympiádě v Riu de Janeiru.

Belgičan marockého původu Mourad Laachraoui, mladší bratr jednoho z teroristů, kteří zaútočili na letiště v Bruselu, získal zlato na mistrovství Evropy v taekwondu a kvalifikoval se tak za Belgii na blížící se Olympijské hry do Ria de Janeira.

Mourad Laachraoui (21), bratr Najima Laachraouiho, porazil 6:3 Španěla Jesuse Tortosa ve finále v kategorii do 54 kilogramů ve švýcarském městě Montreux.

Najim Laachraoui (24) byl jedním ze dvou sebevražedných atentátníků, kteří zaútočili na letišti v Bruselu dne 22. března, třetí útočník se vyhodil do vzduchu v metru. Zemřelo celkem 32 lidí.

Dva dny po útocích v Bruselu Mourad Laachraoui vystoupil v médiích a řekl, že je „zdevastován" tím, co se stalo. Řekl, že se starším bratrem nebyl v kontaktu od doby, kdy v únoru 2013 odešel do Sýrie.

„Nemůžete si vybrat svou rodinu," uvedl na tiskové konferenci s tím, že nechce, aby byli mezi ním a jeho bratrem „malovány jakékoliv paralely", rodina se od staršího bratra podle jeho slov distancovala a „snaží se otočit list".

„Nemám tušení, proč se můj bratr obrátil k terorismu. Neviděli jsme žádnou změnu, když se začínal radikalizovat," řekl a dodal, že kvůli jeho sportovní kariéře se rodině v průběhu let odcizil.

„Je to šílené, že se narodili do jedné rodiny, dostalo se jim stejného vzdělání a jeden je nyní bílý a druhý černý, a to velmi, velmi černý," řekl po útocích právník Mourada Laachraouiho. „Není zodpovědný za činy svého bratra," dodal.

Témata:  Olympijské hry 2016 olympiáda

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy