Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Michel Horn, ředitel americké divize VW končí, doplatil na dieselgate?

Volkswagen
Volkswagen
Foto: Evgeny Petrov / INCORP images

Washington - Generální ředitel americké divize německé automobilky Volkswagen Michael Horn (54) s okamžitou platností z firmy odchází. Informovala o tom automobilka v noci na dnešek. Náhlý odchod Horna přichází ve chvíli, kdy se firma potýká s dopady rozsáhlého emisního skandálu.

Horn působil v podniku 25 let. Šéfem divize Volkswagen of America se stal v roce 2014. Podle prohlášení automobilky odchází po vzájemné dohodě, aby využil jiné příležitosti.

Byl to právě Horn, který byl poslán v říjnu na slyšení amerického Kongresu, aby se omluvil zákazníkům. Současně však prohlásil, že nejvyšší vedení automobilky nevědělo o tom, že v 11 milionech vozů s naftovým motorem po celém světě byl instalován software, který umožňoval manipulace s měřením emisí.

Horn byl velmi oblíbený u prodejců Volkswagenu díky své otevřenosti a byl hlavním "mluvčím" společnosti v USA, který se snažil znovu získat důvěru kupujících a obchodníků. Prodej hlavní značky Volkswagen v USA však od skandálu klesá a letos se snížil již o 14 procent po loňském pětiprocentním poklesu.

Svaz prodejců Volkswagenu ve svém prohlášení označil odchod Horna za vážnou ránu pro síť dealerů v USA, zaměstnance Volkswagen of America, pracovníky závodu Volkswagenu ve městě Chattanooga a pro celou komunitu Volkswagenu. Změna ve vedení podle nich firmu spíše ohrožuje, než aby jí byla ku prospěchu.

Americkou divizi bude zatím řídit Hinrich Woebcken, který od letošního roku řídí operace automobilky v Severní Americe a je předsedou správní rady americké divize.

"Lidé vědí, že tento skandál má kořeny v Německu, což je důvod, proč je to tak překvapující," komentovala odchod Horna analytička výzkumné společnosti Kelley Blue Book Rebecca Lindlandová. "Pokud jde o obětní beránky, jsou zde jiní beránci na odchod, kteří by byli lepší," dodala.

Volkswagen nyní pokračuje v jednání s Kalifornií, americkým ministerstvem spravedlnosti a amemrickou Agenturou pro ochranu životního prostředí (EPA) o případných opravách nebo odkupu problémových vozidel s naftovým motorem. Do 24. března má automobilka oznámit soudu, zda má přijatelné řešení, napsaly agentury AP a Reuters.

Volkswagen koncem loňského roku uvedl, že dal stranou 6,7 miliardy eur (181 mikliard Kč) na náklady spojené se svoláváním aut. Firma však již připustila, že tako částka nebude stačit. Je to mimo jiné i proto, že relativně snadné a levné technické řešení pro zhruba 8,5 milionu aut v Evropě nebude možné použít pro auta v USA kvůli technickým rozdílům a přísnějším emisním pravidlům pro vozy s naftovým motorem.

Témata:  Volkswagen dieselgate

Související

Aktuálně se děje

25. července 2025 17:00

25. července 2025 11:43

Rvačka revizorů v MHD: Cestující s dítětem je napadli při kontrole jízdenek

Sociálními sítěmi se od středečního odpoledne šíří videozáznam dramatického incidentu mezi revizory Dopravního podniku Ostrava (DPO) a partnerským párem cestujícím s malými dětmi. Při kontrole jízdenek došlo ke slovní roztržce, která rychle přerostla v fyzický konflikt. Událost nyní šetří policie.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

OSN (Organizace spojených národů)

Komentář

Ukrajina, Gaza a nově i Kambodža. Mezinárodní společenství selhává, kde může

Napětí na thajsko-kambodžské hranici přerostlo ve vojenský střet, a s ním padl další dílek v mozaice selhání mezinárodních institucí. ASEAN znovu prokázal, že není schopen reagovat ani na krize přímo ve svém jádru. OSN mezitím selhává globálně. Nedokáže přimět Rusko k odpovědnosti za agresi na Ukrajině, ani zastavit humanitární katastrofu v Gaze. Místo diplomatických řešení přichází jen rostoucí chaos. Události v jihovýchodní Asii nejsou výjimkou, nýbrž jen dalším důkazem, že současný mezinárodní řád bez radikální reformy ztratí smysl i důvěru.