reklama

Čistý zisk automobilky se ve čtvrtletí zvýšil, analytici však růst čekali vzhledem k slabému údaji ve srovnatelném období loni. Analytici dotazovaní agenturou Thomson Reuters v průměru počítali se ziskem 1,09 bilionu wonů.

Provozní zisk za tři měsíce do konce prosince klesl o 25 procent. Tržby se snížily o 0,2 procenta na 24,5 bilionu wonů. Hyundai loni prodala 4,5 milionu wonů, o šest procent méně než v roce 2016.

Za celý rok čistý zisk klesl o 25 procent na čtyři biliony wonů. Hyundai se loni potýkala s propadem v Číně kvůli diplomatickému sporu mezi Koreou a Pekingem po rozhodnutí Soulu rozmístit na svém území americký protiraketový systém. Výhled prodeje v Číně, která je největším automobilovým trhem světa, se díky oteplení diplomatických vztahů zlepšil.

Firma však nyní čelí jiné výzvě. Musí omezit svoji vysokou závislost na sedanech a nabídnou oblíbenější sportovně-užitkové vozy. Problémem nadále zůstává silný won, který poškozuje cenovou konkurenceschopnost jihokorejského zboží, protože ho zdražuje na zahraničních trzích, a snižuje zisky ze zahraničí při přepočtu na domácí měnu.

Hyundai je spolu s dceřinou společností Kia pátým největším výrobcem aut na světě. Automobilka vyrábí i v Nošovicích na Frýdecko-Místecku.

reklama