Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Hyundai a Kia se potýkají s poklesem prodeje, odbyt loni poprvé od roku 1998 klesl

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Hyundai

Soul - Největší jihokorejské automobilky Hyundai Motor a její sesterské společnosti Kia Motors vykázaly první pokles celoročního prodeje od roku 1998. Letos ale počítají s nárůstem na 8,25 milionu vozů, a to i přes rostoucí konkurenci.

Odbyt se oběma automobilkám loni snížil o dvě procenta na 7,88 milionu vozů.

Firmám se loni nepodařilo splnit prodejní cíl, podle kterého měl odbyt dosáhnout 8,13 milionu vozů. Hyundai, která vyrábí automobily rovněž v Nošovicích na Frýdecko-Místecku, loni zákazníkům dodala 4,86 milionu vozů namísto plánovaných 5,01 milionu. Kia prodala 3,02 milionu aut, zatímco plán činil 3,12 milionu.

Hyundai počítá v letošním roce s nárůstem prodeje na 5,08 milionu vozů a Kia plánuje prodej zvýšit na 3,17 milionu vozů. K růstu odbytu by mohla přispět stabilizace poptávky na některých rozvíjejících se trzích, například v Rusku, napsala agentura Reuters.

Témata:  Hyundai automobilový průmysl KIA

Související

Aktuálně se děje

11. prosince 2025 15:30

České hory trestají váhavé. Za skipas můžete zbytečně zaplatit stovky korun navíc

Lyžařská sezona se teprve rozjíždí, ale cenový souboj o peněženky už dávno začal. Na první pohled to přitom vypadá skoro idylicky – oficiální ceníky slibují jen velmi mírné zdražení skipasů, většinou o dvě až tři procenta, tedy zhruba tempem inflace. Část areálů ceny dokonce vůbec nezvedla. Jenže tyto tabulky dnes slouží spíš jako dekorace. Skutečné ceny se totiž už neurčují tiskem na papír, ale algoritmem, který řídí nabídku podle poptávky podobně jako u letenek nebo hotelů. A právě tady se rodí ty největší rozdíly.

Zdroj: Lukáš Kovanda

Další zprávy