Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Italská vláda zvažuje zavést na svátky povinné testy i pro očkované

Itálie, ilustrační foto
Itálie, ilustrační foto
Foto: Pixabay

Italská vláda zvažuje další zpřísnění protikoronavirových opatření, včetně zavedení testů i pro očkované a povinné vakcinace pro všechny zaměstnance na pracovištích. Napsal to dnes list Corriere della Sera, podle něhož má kabinet o těchto krocích rozhodnout 23. prosince.

V Itálii nyní platí, že osoby, které podstoupily vakcinaci nebo nedávno prodělaly nemoc covid-19, mohou volně navštěvovat stravovací, kulturní a sportovní zařízení. Pokud se však vláda rozhodne opatření zpřísnit, budou muset i ony ukazovat negativní test při příchodu na místa s větší koncentrací lidí, včetně například diskoték, divadel či stadionů. Samozřejmostí bude nadále nošení roušek.

Při svém čtvrtečním zasedání bude podle Corriere della Sera kabinet premiéra Maria Draghiho zvažovat také povinnost nošení roušek venku po celé Itálii. Po Silvestru by pak mohlo dojít i na rozšíření nutnosti takzvaného super zeleného pasu pro všechny zaměstnance na pracovištích. Zatímco covidový zelený pas znamená jen potvrzení o negativním testu na koronavirus, super zelený pas potvrzuje očkování či prodělání covidu-19.

Italská vláda tento týden schválila prodloužení nouzového stavu do 31. března a zpřísnila pravidla pro turisty ze zemí EU. Před očekávaným náporem lyžařů, kteří se chystají do Alp na vánoční svátky, jim tento krok cestu zkomplikoval. Všichni příchozí, včetně těch s dokladem o očkování proti covidu-19 či prodělání nemoci, musejí mít negativní výsledek testu na koronavirus. Neočkovaní musejí bez ohledu na test nastoupit do pětidenní karantény.

Témata:  Itálie koronavirus (coronavirus) COVID-19

Související

Aktuálně se děje

24. listopadu 2024 14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy