Na vzápětí smazané příspěvky upozornil server Mediazona, který je v Rusku zakázán. Podle něj nešlo o útok hackerů, ale o protest v redakci. Protiválečné slogany se dnes nakrátko objevily i na některých ruských televizorech, napsal server BBC.

Smazané příspěvky, zachycené v archivu, měly titulky "Putin rozpoutal jednu z nejkrvavějších válek 21. století", "Vladimir Putin se přeměnil v ubohého diktátora a paranoika", "Ruská elita je nemocná nepotismem a patolízalstvím", "Putina a jeho poradce čeká kriminál" či "Válkou se snadněji zamaskují fiaska v ekonomice. Putin musí odejít. Rozpoutal nesmyslnou válku a vede Rusko do propasti".

Příspěvky začínaly upozorněním, že daný materiál nebyl schválen vedením. Ke zveřejnění těchto příspěvků se přihlásili vedoucí ekonomické rubriky Jegor Poljakov a redaktorka Alexandra Mirošnikovová.

Lenta.ru bývala součástí holdingu Afiša-Rambler, jehož majitel Alexandr Mamut v březnu 2014 propustil šéfredaktorku Galinu Timčenkovou. Stalo se tak několik hodin poté, co cenzurní úřad Roskomnadzor varoval Lenta.ru kvůli rozhovoru s jedním z vůdců ukrajinské organizace Pravý sektor, označované v Rusku za neonacistickou. Část redakce v čele s Timčenkovou pak založila server Meduza se sídlem v lotyšské Rize.

Protiválečný slogan si dnes mohli podle serveru BBC přečíst i ruští uživatelé takzvaných chytrých televizorů, kteří se chtěli koukat na přenos oslav Dne vítězství z Rudého náměstí v Moskvě. V seznamu kanálů na televizích se krátce změnily názvy jednotlivých programů, a to i u velkých stanic jako První kanál, Rossija-1 nebo NTV Plus.

Místo jmen těchto kanálů se na obrazovkách objevil totožný nápis: "Na vašich rukou je krev tisíců Ukrajinců a jejich stovek zavražděných dětí. Televize a úřady lžou. Ne válce."

Protiválečné nápisy na obrazovkách byly dílem hackerů, uvedl list RBK s odvoláním na operátory. Problém měli i klienti placených televizních programů, a to i těch určených dětem.