TRAPPIST s přídomkem b - h je pracovní název sedmi nových exoplanet, které objevila NASA nedaleko naší sluneční soustavy. Tedy "nedaleko" na vesmírné poměry.

Vědci se následně rozhodli zveřejnit výzvu na vymyšlení jmen pro nově objevené planety, čehož se fanoušci zhostili opravdu s vervou. Na Twitteru se z diskuze stal doslova unikátní bizár, v němž se lidé předhánějí ve vymýšlení stále vtipnějších jmen.

První příspěvky začaly vcelku nevinně. Jeden z diskutujících chtěl planety pojmenovat Planet McPlanetface 1-7, inspiroval se v názvu lodi Boaty McBoatface, která je spojena s hvězdou přírodovědeckých pořadů BBC Davidem Attenboroughem.

Postupně se ale začaly objevovat ostřejší názvy. Jeden z diskutujících navrhnul, aby se planety pojmenovaly následovně: Pluto, Ať žije Pluto, Pluto navždy, Milujeme Pluto, Jděte do háje za zabití Pluta, Dortová planeta, Pluto.

Jiný pojmenoval planety podle slavné filmové série Rychle a zběsile: Rychle a zběsile, Rychle a zběsile 2, Tokijská jízda, Rychlí a zběsilí, Rychle a zběsile 5, Rychle a zběsile 6 a Rychle a zběsile 7.

Další diskutující očividně nemá v lásce nového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Planety by totiž pojmenoval Daleko od Trumpa 1-7. Objevily se ale i bizarnější názvy, například série: Tato, Tamta, Ta další, Ne, tamta, Trochu doleva, Vlevo, Zapomněl jsem to.

Pro své pojmenování se rozhodli i fanoušci slavné ságy o čarodějnickém učni Harry Potter. Pojmenovali planety podle sedmi kouzelných předmětů, takzvaných viteálů: Deník Toma Raddla, Rojvolův prsten, Zjimozelův medajlonek, Pohár Helgy z Mrzimoru, Diadém Roweny z Havraspáru, Nagini a Harry Potter.

A co vy? Jak byste pojmenovali nově objevené planety? Odpovědi nám můžete nechat v komentářích.

0 komentářů Napište svůj názor