Pojmenujte nové planety, vyzvala NASA lidi. Výsledek vás jistě pobaví

NASA
Foto: www.nasa.gov

New York - Zveřejnění objevu sedmi nových planet, které by mohly mít potenciálně vhodné podmínky pro život, je jednou z největších vědeckých událostí letošního roku. Naopak jednou z nejhumornějších je snaha veřejnosti tyto planety pojmenovat, mnohdy lze totiž nalézt opravdové unikáty.

TRAPPIST s přídomkem b - h je pracovní název sedmi nových exoplanet, které objevila NASA nedaleko naší sluneční soustavy. Tedy "nedaleko" na vesmírné poměry.

Vědci se následně rozhodli zveřejnit výzvu na vymyšlení jmen pro nově objevené planety, čehož se fanoušci zhostili opravdu s vervou. Na Twitteru se z diskuze stal doslova unikátní bizár, v němž se lidé předhánějí ve vymýšlení stále vtipnějších jmen.

První příspěvky začaly vcelku nevinně. Jeden z diskutujících chtěl planety pojmenovat Planet McPlanetface 1-7, inspiroval se v názvu lodi Boaty McBoatface, která je spojena s hvězdou přírodovědeckých pořadů BBC Davidem Attenboroughem.

Postupně se ale začaly objevovat ostřejší názvy. Jeden z diskutujících navrhnul, aby se planety pojmenovaly následovně: Pluto, Ať žije Pluto, Pluto navždy, Milujeme Pluto, Jděte do háje za zabití Pluta, Dortová planeta, Pluto.

#7NamesFor7NewPlanetsFar from Trump1Far from Trump2Far from Trump3Far from Trump4Far from Trump5Far from Trump6Far from Trump7

— Mike Pons (@mikepons) 24. února 2017

Jiný pojmenoval planety podle slavné filmové série Rychle a zběsile: Rychle a zběsile, Rychle a zběsile 2, Tokijská jízda, Rychlí a zběsilí, Rychle a zběsile 5, Rychle a zběsile 6 a Rychle a zběsile 7.Další diskutující očividně nemá v lásce nového amerického prezidenta Donalda Trumpa. Planety by totiž pojmenoval Daleko od Trumpa 1-7. Objevily se ale i bizarnější názvy, například série: Tato, Tamta, Ta další, Ne, tamta, Trochu doleva, Vlevo, Zapomněl jsem to.

This oneThat oneThe other oneNo, that oneMore to the leftTo my leftOh, forget it#7NamesFor7NewPlanets

— Momentum-tum-tum! (@MomentumComic) 24. února 2017

Pro své pojmenování se rozhodli i fanoušci slavné ságy o čarodějnickém učni Harry Potter. Pojmenovali planety podle sedmi kouzelných předmětů, takzvaných viteálů: Deník Toma Raddla, Rojvolův prsten, Zjimozelův medajlonek, Pohár Helgy z Mrzimoru, Diadém Roweny z Havraspáru, Nagini a Harry Potter.

A co vy? Jak byste pojmenovali nově objevené planety? Odpovědi nám můžete nechat v komentářích.

Témata:  NASA (Národní úřad pro letectví a vesmír) vesmir

24. dubna 2024 16:06

Protest v RTVS. Zaměstnanci požadují zachovat svobodnou veřejnoprávní instituci

Situace na Slovensku se rychle mění. Zaměstnanci RTVS vydali protestní prohlášení a to krátce po schválení zákona o STVR Ficovou vládou.

Zdroj: Radek Novotný