Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Google má nový patent na přilepení chodců na kapotu auta

Logo společnosti Google
Logo společnosti Google
Foto: Adam Mráček / INCORP images

San Francisco - Poslední patent Googlu je velmi podivný. Samo říditelná vozidla při kolizi s člověkem, osobu přilepí na kapotu, aby se tak zabránilo dalším zraněním. Pomohlo by to něčemu?

Mohlo by to fungovat jako oboustranná lepící páska, které se spustí pokud přední část vozidla přijde do styku s chodcem. Google v patentu uznal, že robotické auta můžou zasáhnout chodce.

"Vyhnout se všem nehodám ještě neumíme, toto je ideální technologie, dokud se nezbavíme všech nehod," stojí v patentu. Přilepení člověka na kapotu by mohlo teoreticky zabránit dalším zraněním.

V současné době, když do chodce narazí auto, často ho nese s sebou, dokud řidič nešlápne na brzdy. Tím osobu odhodí, což může vést k dalším zraněním, nebo chodce může zasáhnout další auto. Díky tomuto patentu by k tomu ale nemuselo dojít.

Kapotu by pokrývala tenká skořápka, podobně jako u vajíček a při rozbití by se objevilo lepidlo. Co se týče odlepení, tak by se mělo jednat o dočasné lepidlo, které by po určité době chodce uvolnilo, informuje server mercurynews.com.

Témata:  Google Car Google nehody aut

Související

Aktuálně se děje

18. ledna 2025 10:46

Ruské běsnění na Ukrajině pokračuje. Čtyři mrtví po útoku na Kyjev

Rusové v noci na sobotu opět útočili na sousední Ukrajinu. Zasaženo bylo ukrajinské hlavní město Kyjev, kde místní úřady hlásí nejméně čtyři mrtvé osoby. Další lidé utrpěli zranění. O ruském útoku na metropoli informovala agentura Ukrinform

Zdroj: Lucie Podzimková

Další zprávy

Mars

NASA možná našla důkazy o životě mimo Zemi. Nemá je ale jak dostat domů

NASA oznámila dvě nové strategie pro návrat vzorků z Marsu na Zemi, které by mohly být realizovány do 30. let 21. století. Tyto plány představují alternativy k původnímu programu Mars Sample Return, který NASA vyvinula ve spolupráci s Evropskou kosmickou agenturou (ESA). Původní plán byl shledán příliš složitým a drahým, s odhadovanými náklady až 11 miliard dolarů a návratem vzorků posunutým na rok 2040. Takové zpoždění označil šéf NASA Bill Nelson za nepřijatelné.