Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Google má nový patent na přilepení chodců na kapotu auta

Logo společnosti Google
Logo společnosti Google
Foto: Adam Mráček / INCORP images

San Francisco - Poslední patent Googlu je velmi podivný. Samo říditelná vozidla při kolizi s člověkem, osobu přilepí na kapotu, aby se tak zabránilo dalším zraněním. Pomohlo by to něčemu?

Mohlo by to fungovat jako oboustranná lepící páska, které se spustí pokud přední část vozidla přijde do styku s chodcem. Google v patentu uznal, že robotické auta můžou zasáhnout chodce.

"Vyhnout se všem nehodám ještě neumíme, toto je ideální technologie, dokud se nezbavíme všech nehod," stojí v patentu. Přilepení člověka na kapotu by mohlo teoreticky zabránit dalším zraněním.

V současné době, když do chodce narazí auto, často ho nese s sebou, dokud řidič nešlápne na brzdy. Tím osobu odhodí, což může vést k dalším zraněním, nebo chodce může zasáhnout další auto. Díky tomuto patentu by k tomu ale nemuselo dojít.

Kapotu by pokrývala tenká skořápka, podobně jako u vajíček a při rozbití by se objevilo lepidlo. Co se týče odlepení, tak by se mělo jednat o dočasné lepidlo, které by po určité době chodce uvolnilo, informuje server mercurynews.com.

Témata:  Google Car Google nehody aut

Související

Aktuálně se děje

21. listopadu 2024 12:46

Rusko si našlo nový cíl číslo jedna. Polsko

Marija Zacharovová, mluvčí ruského ministerstva zahraničí, varovala, že nově otevřená americká základna protiraketové obrany v severním Polsku zvyšuje úroveň jaderného ohrožení a stává se prioritním cílem pro Rusko.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.