Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Korea začala s vyzvedáváním trajektu Sewol. Rodiny doufají, že najdou těla pohřešovaných

Ilustrační fotografie
Ilustrační fotografie
Foto: Reprofoto YouTube

Soul - Korea začala vyzvedávat potopený trajekt Sewol, jde o velmi drahou a náročnou operaci. Plavidlo se potopilo 16. dubna 2014, zahynulo tehdy 304 lidí.

Vyzvednutí trajektu bylo hlavním požadavkem rodin obětí. Mnozí doufají, že se ve vraku podaří najít těla devíti dosud pohřešovaných osob.

Zdroj: YouTube

Projekt vyzdvižení trajektu Sewol oznámila jihokorejská vláda loni. Náklady akce, kterou realizuje čínské konsorcium, se odhadují na 73 milionů dolarů (asi 1,75 miliardy korun). Přípravné práce skončily v neděli a vyzdvižení přídě, které je pokládáno za nejnáročnější část operace, je naplánováno na následující dva dny.

Loď o váze 6825 tun leží v hloubce více než 40 metrů a největším problémem podle jihokorejských činitelů bude vyzvednout ji z mořského dna, aniž by se rozlomila. Pokud půjde všechno hladce, měl by být Sewol opět nad hladinou do konce července.

Témata:  Jižní Korea lodní havárie

Související

Aktuálně se děje

21. listopadu 2024 18:40

Boj s počasím selhal. COP29 přinesl v závěru jen zklamání

Předposlední den klimatického summitu COP29 v Ázerbájdžánu přinesl výrazné zklamání. Dlouho očekávaný návrh dohody, který měl stanovit konkrétní cíle pro financování klimatických opatření v rozvojových zemích, byl široce kritizován za svou nejasnost. Místo konkrétních čísel obsahoval návrh pouze symbol „X“, což vyvolalo obavy a rozhořčení mezi bohatými i chudšími státy.

Zdroj: Libor Novák

Další zprávy

ISS.

Praskliny na ISS odhaleny. Hrozí snad kolaps celé stanice?

Mezinárodní vesmírná stanice (ISS) čelí vážným technickým problémům, které by mohly ohrozit její další fungování. NASA odhalila, že v ruském modulu Zvezda dlouhodobě dochází k úniku vzduchu, jehož příčinu se doposud nepodařilo jednoznačně určit. Zatímco Roskosmos se domnívá, že za problémem stojí mikrovibrace a únava materiálu, NASA upozorňuje na kombinaci tlakových změn, mechanického zatížení a stárnutí samotné konstrukce.