Reklamní technologie Googlu se v poslední době staly předmětem kontroly antimonopolních úřadů kvůli stížnosti od vydavatelů. Francouzský úřad pro ochranu hospodářské soutěže loni firmě vyměřil pokutu 220 milionů eur. Evropská komise (EK) a britský antimonopolní úřad vyšetřují, zda podnikání Googlu v oblasti reklamní technologie neposkytuje firmě nespravedlivou výhodu.

"Je načase, aby se Google přiznal k zodpovědnosti a uhradil škody, které tomuto důležitému odvětví způsobil. To je důvod, proč dnes oznamujeme tyto žaloby ve dvou jurisdikcích, abychom získali odškodnění pro vydavatele v EU a Británii," uvedl právník Damien Geradin.

Google plán na podání žalob kritizuje a uvedl, že s vydavateli po celé Evropě konstruktivně spolupracuje. "Tato žaloba je spekulativní a oportunistická. Až ji obdržíme, budeme proti ní rázně bojovat," uvedl mluvčí firmy.