Podvody často souvisí s koronavirovou pandemií a hackeři se zaměřují na zaměstnance pracující na dálku. Na druhém místě skončil s 13 procenty Amazon, který přeskočil o čtyři procentní body společnost DHL. Vyplývá to z analýzy bezpečnostní firmy Check Point.

"Kyberzločinci se snaží neustále vylepšovat své techniky a zefektivnit krádeže osobních údajů. K tomu často využívají zprávy napodobující známé značky. Letos poprvé se sociální média stala jednou ze tří nejčastěji zneužívaných kategorií, což souvisí i s nárůstem on-line komunikace v důsledku koronavirové pandemie," uvedl regionální ředitel Check Pointu Peter Kovalčík. V první desítce se objevily značky WhatsApp, LinkedIn a Facebook

Při útocích se kyberzločinci snaží napodobovat známé značky a jejich webové stránky, včetně URL adresy a designu stránek. Odkaz na podvodný web šíří e-mailem nebo textovou zprávou, popřípadě na stránky přesměrují uživatele z jiných webových stránek či podvodných mobilních aplikací. Podvodný web často také obsahuje formulář určený k odcizení přihlašovacích údajů, platebních dat nebo jiných osobních informací.

Jednotlivé značky podle expertů mohou v boji s napodobováním bohužel udělat jen velmi málo. Uživatelé by proto měli věnovat pozornost překlepům, názvu domén, špatným datům nebo jiným podezřelým detailům. "Vždy také doporučujeme nakládat se svými osobními údaji velmi obezřetně a vždy si dvakrát rozmyslet, než otevřete přílohu e-mailu nebo kliknete na nějaký odkaz. Zejména pokud se jedná o e-maily od společností Amazon, Microsoft nebo DHL, kde hrozí největší riziko falešných zpráv. Aktuálně je potřeba dávat také pozor na podvodné zprávy napodobující sociální média, jako jsou Facebook nebo WhatsApp," dodal Kovalčík.