Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Google se vrací na vrchol. Po pěti letech je znovu nejhodnotnější značkou světa

Logo společnosti Google
Logo společnosti Google
Foto: Adam Mráček / INCORP images

Londýn - V čele žebříčku společnosti BrandFinance došlo po pěti letech ke změně, když Google vystřídal firmu Apple na pozici nejhodnotnější značky na světě. Třetí místo obsadila značka Amazon.

Hodnota značky Google se proti předchozímu roku zvýšila o 24 procent na 109,47 milionu dolarů (2,8 miliardy Kč), hodnota značky Apple naopak o 27 procent klesla a činila 107,14 milionu dolarů.

"Apple si nedokázal udržet technologickou výhodu a opakovaně zklamal své stoupence, když přišel jen s kosmetickými úpravami namísto očekávaných výrazných změn," uvedla společnost BrandFinance.

Třetí místo si drží Amazon s hodnotou 106,37 milionu dolarů. Za ním následovaly značky AT&T a Microsoft.

Nejvýše umístěnou neamerickou značkou je jihokorejská značka Samsung, které patří šestá příčka. Nejlépe umístěnou japonskou značkou je na 12. místě Toyota. Nejcennější evropskou značkou je BMW na 17. příčce.

Témata:  Google Apple firmy

Související

Aktuálně se děje

15. prosince 2025 13:53

Vánoční návod Dary Rolins. Slovenka radí, jak se nezbláznit

Vánoce už ťukají na dveře, do Štědrého dne zbývá něco málo přes týden. Přípravy tak na řadě míst vrcholí, s čímž se ale pojí stres. Dara Rolins radí se mu vyhnout. Jak to ale udělat?

Zdroj: Ludmila Plachá

Další zprávy