Přejít k obsahu | Přejít k hlavnímu menu

Češi online nakupují potraviny, drogérii i krmivo pro zvířata. Loni utratili 8 miliard

Práce s PC, ilustrační fotografie
Práce s PC, ilustrační fotografie
Foto: Pixmac

Praha - Češi loni nakoupili v e-shopech rychloobrátkové zboží za osm miliard korun, což je v meziročním srovnání o 50 procent víc. Zájem je o parfumerii, ale i potraviny. Jejich nákup online byl přitom ještě nedávno jak ze sci-fi.

Nejrychleji rostl on-line prodej drogerie, parfumerie a krmiva pro domácí zvířata, tento segment se meziročně zvýšil o více než 55 procent. Za potraviny a nealko nápoje domácnosti utratily v e-shopech tři miliardy Kč a meziroční růst přesáhl 40 procent. Výdaje za alkoholické nápoje v internetových obchodech přesáhly 350 milionů a meziročně narostly o 30 procent. Vyplývá to z údajů společnosti GfK.

"Věříme, že růst bude i nadále pokračovat. Především v prodeji potravin po internetu vidíme velkou budoucnost," uvedl výkonný ředitel Asociace pro elektronickou komerci Jan Vetyška.

Ještě před několika lety byl podle ředitele srovnávače cen Heureka.cz Tomáše Bravermana nákup housky na internetu absurdním nápadem, dnes je to pro on-line zákazníky téměř běžné.

Rostoucí prodeje potravin přes internet potvrzují výsledky e-shopu Rohlik.cz. Předloni měl obrat 300 milionů Kč. "Minulý rok nemáme ještě účetně uzavřený, ale předpokládáme, že se obrat bude pohybovat okolo jedné miliardy Kč, jak jsme plánovali - to znaměná, že Rohlik.cz vyrostl meziročně více než trojnásobně," uvedl zakladatel Tomáš Čupr. E-shop expanduje do pěti českých měst. Nově bude rozvážet v Plzni, Liberci, Ústí nad Labem, Hradci Králové a Pardubicích. Díky tomu bude dostupný pro 2,5 milionu obyvatel.

Konkurenční Košík.cz začal v prosinci rozvážet zboží například v Chomutově, Mostě, Hradci Králové, Olomouci, Brně, Přerově, Ostravě a Frýdku-Místku. Služba je tak dostupná pro 5,5 milionu zákazníků. Tržby chce firma letos zvýšit na miliardu korun.

Také Kolonial.cz chystá další expanzi. E-shop nabízí 11.500 položek potravin i potřeb pro domácnost a je dostupný pro tři miliony obyvatel. Pokrývá mimo jiné Prahu, střední Čechy, Plzeň, Rokycansko, Hradec Králové či Pardubicko.

Témata:  e-shopy potraviny ekonomika

Související

Aktuálně se děje

14:10

Kim Kardashian čelí kritice: Překročila hranice?

Kim Kardashian čelí kritice za reklamu na značku Skims, kde pózuje s růžencem kolem krku. Sociální sítě zaplavily reakce označující tento krok za neuctivý a marketingově vypočítavý. Reklama vyvolala vášnivou debatu a požadavky na omluvu.

Zdroj: Zdeněk Tuhý

Další zprávy