Pětina firem se v následujících měsících chystá teritoriálně rozšířit své působení. Posílit svou pozici také plánují investicemi do dalších akvizic nebo náborem nových zaměstnanců. Jen tři procenta podnikatelů letos uvažuje o prodeji svého podílu, jedno procento o prodeji celé společnosti.

"Všeobecně se daří firmám, které mají přímé napojení na domácí individuální spotřebu. Průměrná i minimální mzda stoupá, lidé mají možnost utrácet a nakupovat. Nejlépe se proto vede firmám v maloobchodě, velkoobchodě a ve službách," komentoval průzkum člen představenstva Expobank CZ Jan Roztočil.

Z dalších sektorů prosperovaly společnosti v chemickém průmyslu a ve zpracování kovů. Na opačném konci žebříčku jsou zemědělství a zpracování potravin.

Počínaje letoškem se na expanzi připravuje každá pátá firma. Z těch, kterým rostly tržby, je to 60 procent. O růstu v rámci ČR uvažuje 52 procent, nejatraktivnější je pro podnikatele Jihomoravský kraj. Nadpoloviční většina společností rozmýšlí o rozšíření do jiné země, zpravidla na Slovensko, do Polska nebo dalších zemí střední a východní Evropy.